Friday, April 3, 2009

Lets talk about kicap and tongkat ali


Kicap ni aku tau la, wajib ade kat dapur rumah aku ni...

Pagi2 lagi officemate aku dah buat lawak blur ala2 lucah tau, hehehe.

Pagi tadi pas balik breakfast aku pun buat la keje sendiri (which is bukak blog sendiri dan usha blog orang ). Sekali dalam ala2 sedar tak sedar sebab aku tgh syok gila layan bace blog orang, aku dengar Chris ngan Gwen cakap pasal kicap. Apehal la diorang ni cakap pasal kicap pagi2 ni? Aku buat bodoh lagi, tapi tiba2 aku terdengar sesuatu yg buat aku confuse.

Gwen : Is there any kicap fatimah ? I know about tongkat ali but kicap fatimah I never heard before la.
Chris : Ya, kicap fatimah la, got what.
Gwen : got meh ?

Pastu aku dah tak boleh tahan dah, harus la aku menyelamatkan keadaan.

Aku : Kicap or Kacip ?
Gwen : Ya la, it’s Kacip la.
Chris : Ha, Kacip ke ? not kicap meh ?
Aku : Kacip fatimah is a herb like Tongat Ali. Kicap is soy sauce. You cakap pasal soy sauce ke?
Gwen: ye la its Kacip la Chris, ape la you ni, hahahaha.

Mase ni satu office dah tergelak2 dah. Ade plak Kacip fatimah jadi Kicap fatimah. Tiba2 ade background yg aku tak boleh tahan.

Marcia : Kacip fatimah I can stand but kicap fatimah is Fatimah’s black sauce, eeyyoouuuu……

Haahahahahahah…

1 comment:

Norazirawati said...

hahahaaa!!!!! confuse aku apa kene mngena kicap dgn tongkat ali..masa mula2 baca tajuk...