Monday, June 29, 2009

Lets jalan-jalan - Day 2


The next day.... Lepas mandi siap2 nak g breakfast....sebelum tu posing kat balcony dulu..heehe

Our big breakfast....kitorang memang suka buffet sebab kitorang dua2 suka makannnn..

Nasi lemak aku harus nasi suku je, tapi lauk penuh pinggan...hehehe

Kenyang perut suka hati....



Jom jalan2 kat beach..(gambar ni nampak mcm gambar lama gila je kan..)

suka nye budak kecik ni mandi....air suam boleh la..hehe

Sementara tunggu ayah, kita posing skit....mama with her double chin

mama without her double chin..hehe...(cover jgn tak cover)

Lepas check out ingat nak jalan2 posing2 kat feringhi, tapi hari hujan la pulak....


Nampak bangunan berkembar 4 tu, that's not where we stayed...it's the white and smaller building right next to it...hehehe

Pusing punya pusing, perut sudah lapar,kita lunch la pulak...kitorang g makan kat kedai nasi kandar along Gurney Drive....nice view kat situ...

The view is nice but the food is not so much....mee goreng mamak yg agak menghampakan...tak sesedap yg aku idam2 kan...(fyi, dulu aku pernah makan mee goreng mamak kat belakang hotel Sheraton, sgt la sedap walau pun kedainye sgt la kecik)

Tapi aku tetap makan dengan bersungguh2...hehehe


Perut dah kenyang, posing jap tepi laut....


Bye Penang, kitorang nak balik dah....keluar pulau naik feri...(first time aku naik feri...sgt excited)

Siap posing2 lagi tu....

Anak biar kepanasan lam kereta..hehehe..kesian Iman, dia letih gila la tu sampai kereta tu panas ( sebab lam feri tak boleh on enjin) tapi dia bantai gak tido cukup2...


Keluar2 feri nampak ade kapal besar kat jeti tu....besarnye...(dlm gambar ni tak nampak besar tapi serious kapal tu besar)

Kapal perang British weh...aku memang seram tgk benda besar2 ni, aku rase mcm space ship...ehehe(macam la aku pernah tengok space ship)....bye the way, bangunan pucuk rebung dkt ngan UM tu aku paling gerun sebab sgt mcm space ship nak berlepas...kan?

Destinasi seterusnye....

Ni lah rumah baru kawan laki aku tu....cantik kan..dah siap renovate semua dah...

Kitorang tido rumah baru tu satu malam and the next morning terus gerak...Singgah Ipoh dulu jenguk pak mertua ngan adik ipar aku...around 3ish camtu baru gerak balik KL. Sampai KL dah kul 6 camtu..waaaaa...sgt letih....esoknye nak keje...

p/s: The next monday aku tak keje pon, MC sebab sgt la letih...hehehe

4 comments:

. said...

gambar kat balcony tuh, jerebu ker? ker mendung? i was imagining.. kalau clear sure mantop gambar itu.. langit biru, pastuh pokok hijau je.. then nampak bangunan2 sket kaler putih.. excuse my imagination.. ita nih mmg in to nature sket

eyda said...

jerebu beb....Penang nye jerebu ala2 KL....teballll

-dal- said...

eyda... baju hitam putih tu kak dal sgt la ada baju yg ala ala seropa

eyda said...

kak dal, baju hitam putih tu kan dah lame dah, tapi dulu gemuk tak boleh pakai, sekali nak pakai tengok2 color dah faded...tapi tak pedulik, aku pakai jugak...hehehe