Thursday, June 18, 2009

Lets talk about an unknown destination @ destinasi tak pasti...

Hi korang,

Aku nak g holiday harini. Lepas keje me, my husband and Iman akan terus gerak ke destinasi budget kami untuk bercuti dan menenangkan kepala hotak yang sangat berserabut dek kerja2 kat opis yang mengarut dan dek kesesakan KL yang penuh ngan kereta, dgn orang dan dgn orang asing. Kitorang nak g mana? TAK TAU!...gila tapi benar.

Ceritanye macam ni, sebenarnye awal bulan haritu baby sitter Iman bg tau yang on 19 June dia nak cuti, sebab dia kene g hospital buat check up. Kebetulan pulak 19 june tu hari Jumaat, so kitorang decide untuk sama2 ambik cuti dan pergi bercuti. Mula2 plan nak g Penang sebab kawan laki aku ade kat sane dan dia pun selalu ajak kitorang g rumah dia, so laki aku pun bg tau la kawan dia tu yg kitorang nak datang. Mamat tu pon kata okay saje la kan. Sekali 2 hari lepas, kawan laki aku tu kata dia sebenarnye sabtu ni nak pindah rumah ke Kulim. ALAMAK, cemane nih. Sangat la potong stim okeyyy….Memang la dia kata kalau nak dtg boleh je, dia tak kesah, tapi sanggup kah korang nak kacau orang yang tengah sibuk2 nak kemas barang rumah tangga tu. Aku tak sanggup. So cancel la g umah mamat tu dan kitorang sekarang tengah blur tak tau nak g mana. Cuti masing2 dah approve, dan kitorang masing2 memang nak g bercuti jugak sebab memang dah lama tak g bercuti. Tapi nak g mane ek?

Aku ade bg cadangan g Pangkor (sebab aku tak pernah g pangkor weh, teringin sgt) tapi laki aku kata dekat sangat. Aku ajak plak g Cameron, best gak sejuk2,hehe. Tapi lagi sekali laki aku kata dekat sangat. Tention siot aku idea asyik kene reject. Sebabnye laki aku nak g Penang jugak. Memang la aku pun sebenarnye dah exited nak g Penang sebab dah lama tak g sane. Last aku sampai Penang mase aku Fly dulu la, ade la dalam 4 tahun lepas. Teringat2 aku segala makanan yang sangat sedapnye kat Penang tu. Rojak pasembor, char kue teow penang, Nasi kandar Line Clear, oyster Omelet kat Gurney Drive, mee goreng mamak penang( mamak KL nye tak se’best’ mamak penang..seriussss)…Sebab tu la aku gigih puase 2 hari lepas sebab aku tau pasni 2 hari aku nak makan puas2 kat Penang.hehehe…Tak tau la korang, pada aku main attraction Penang memang la makanannye je, sebab tempat2 bersejarah tu aku tak kuasa nak g dah, tak kuasa nak naik bukit bendera macam Azura, tak kuasa nak g taman rama2 macam zaman2 join rombongan sekolah mase kecik2 dulu…Aku nye niat sampai Penang nanti memang nak MAKAN.

Tapi sampai malam tadi bila aku tanye laki aku ‘’kita nak g mane esok’’ ? jawabnye ‘’entah’’…bestkan laki aku…hehehe

So, barang2 semua dah siap pack( susah siot aku nak pack sebab tak tau nak g pantai ke nak g tempat sejuk ke, so aku belasah je, tapi prepare gak selipar di tepi pantai dan baju tebal aku ngan Iman just in case) dan dah sedia dalam kereta , cuti dah approve, duit dah ready ( tapi takde la banyak sgt, sebab tu namanye destinasi budget) tapi destinasi nye TAK TAU.

Jadi, lepas keje nanti kitorang akan bergerak ke Utara, ke destinasi yang tak pasti buat masa ini, dan bila dah decide nanti dan bila sampai ke destinasi tu akan meredah sahaja mana2 tempat penginapan yang within budget( laki aku confident je bilik mesti banyak sebab bukan school holiday, yeke ?) dan ENJOY….

Balik dari cuti hari isnin nanti aku cerita eh aku g mana, korang nak tau tak ? hehehe

4 comments:

areT said...

pegi penang..best..makananan dia adalah makananan paling sedap kat mesia...tak tipu..

-dal- said...

Happy holiday eyda.... sila cheating makan sepuas hati

MK said...

happy ho ho holiday!!!! syoknye!!

Superfluous_Babe said...

enjoy your time.... balik nanti cerita ok?