Tuesday, June 9, 2009

Lets cook some apple cake

Sebelum ni aku pernah try buat apple cake tapi hasilnye tak berape memuaskan, cake tu tak lembut, tawar, rase cam kuih apam. Tak tau la salah resepi atau pun aku yang salah buat. So bila aku nampak resepi kek apple kat blog Mat Gebu ni terus le aku terase nak try, lagi2 tengok gambar kek dia yang cantik je naiknye. So last saturday aku pun buat la kek apple ni.



Sebelum dimasak camtu la rupa dia. Lebam2 apple aku,hehehe. Tapi dah masak ok je..

Inilah Hasilnye. Boleh dimakan bersama Icing kalau suka( icing muffin ade lebih da hehehe)

Hasilnye memuaskan.Kek tu sedap, wangi ade bau2 lemon TAPI apple tu agak masam. Most probably sebab aku pakai apple hijau, so aku sendiri makan pon cam tak tahan masam. Jadi aku sarankan utk orang yang tak berape suka masam cam aku, kalau nak try resepi ni pakai la apple merah yang manis yek.
Resepi boleh didapati disini yek.

3 comments:

-dal- said...

kak dal buat kek ni macam abntat sket. Pastu tekstur dia berminyak. Last last half masuk tong sampah je. Nanti nanti nk try lagi aa.

. said...

nampak sgt bes.. sronot la korang punya suami suka mkn kek & puding.. suamiku suka makan lauk, dia x pandang jeli2, puding, cuppies, kek seme nih.. kalau ita buat, ita sendiri makan, ita gemok :(

eyda said...

My husband memang suka makan kek and pudding tapi dia memilih jugak, kek apple ni dia tak nak makan, dia kata dia nak kak oren jugak..kene la buat kek oren pasni...mengade2 kan..