Friday, June 26, 2009

Lets jalan-jalan - Day 1 continues

Kitorang pun teruskan perjalanan ke Pulau Pinang.....


Lalu jambatan Pulau Pinang....hari berjerebu, permandangan tak sayup mata memandang...

Masuk pulau kitorang tak tau nak tuju kat mana..takde plan le katakan...so kitorang tuju kat bangunan yang paling obvious kat Penang.....KOMTAR

jalan kat town adalah sempit dan banyak one way...

Pusing punya pusing, tiba2 nampak bangunan ni, Peking Hotel...terus laki aku nak parking situ..
Ade cerita ngan Peking Hotel ni, laki aku kata mase dia kecik2 dulu kalau family dia g Penang mesti tido kat hotel tu, so ade kenangan gitu, tu yang dia familiar ngan kawasan sekitar hotel tu....dah pernah pegi..tapi kan, bila sembang2 ngan kawan, dia cakap orang dulu2 pakcik makcik dia pun kalau dtg Penang suke duk Hotel tu, agaknye zaman dulu hotel tu la paling famous kat Georgetown tu...hehe...ontah la labu...
Kitorang sampai tu around kul 1.30 camtu, so kitorang jalan2 la dulu sepanjang Penang road tu, adelah orang jual jeruk2, buah pala tu, tapi aku tak beli pon...jalan punya jalan dah sampai Komtar...jauh okey kitorang jalan..pastu kitorang pon masuk la Komtar, pastu jalan g Prangin Mall plak g minum2 ( tak tau nak buat ape sebenarnye).....aku siap beli t-shirt sehelai..hehe...cute, gambar handbag lagi...RM10 hinggit je, harus la aku beli....
Kluar dari mall tu kawan laki aku sampai(dia keje tapi dia mengulor..hehe) terus g makan kat Line Clear...

perut sudah lapar...kita makan duluuu...Nasi kandar satu...tak sempat amik gambar food, dah lapar sgt..hehe
Lepas makan baru gerak mencari hotel...since kitorang main redah je so takde la tau nak stay kat mane malam tu, rumah kawan ade, tapi kawan tu pindah rumah plak, tak nak la kacau dia. Laki aku ajak duk kat Peking hotel tu,boleh...Tak naaaakkkkkk...Aku nak stay kat pantai, tak nak stay kat town...aku nak relex la, runsing kepala tengok kereta bebanyak ni. So lastly kitorang g beli Map. Pastu ade list2 hotel kat dalam tu aku pun call la Copthorne Orchid Hotel ( aku dah buat research skit2 sebelum ni, and hotel tu mcm ok)...dan masih ade bilik available...well, bukannye time cuti sekolah, dan hari pun Jumaat bukannye weekend, harusla hotel tak penuh...jadi pastu kami menuju la ke Tanjung Bungah...

Si kecik ni sronok sgt dalam bilik ni, tak diam dia explore semua bende...hehe

Malam, nak kluar g makan, posing jap kat depan Hotel...pastu kitorang menuju ke Gurney Drive..dekat je dari hotel tu...

Our dinner for two...Char kue tiaw, satay, cucur udang ( patut mintak pasembor tapi silap g mintak cucur plak), air kelapa dan cendol pulut....Yammmm

Round about ni cam baru je...4 tahun lepas aku datang sini cam takde je....cantik...

Iman since keluar dari hotel tadi dia dah bantai tido, kesian dia letih berjalan..So sepanjang kitorang makan tu memang dia tido je atas pangku aku...tiba2 tengah aku makan tu ade la pakcik kat meja sebelah ni offer nak pegangkan anak aku...errkkk..."takpe la, saya dah biasa macam ni"....tu je la aku bleh cakap...walau pun pakcik tu nampak ikhlas tapi aku tak selesa plak nak bg anak aku kat orang aku tak kenal....

Pas makan balik hotel..tidoooooo.....

No comments: