Monday, June 15, 2009

Lets have some kek lumut @ kek batu bata

Kan haritu aku kata nak try kek lumut mat gebu kan, so pagi sabtu haritu ( memang pagi pun, kul 7.30 aku dah start projek buat kek) aku pun buat la kek lumut tu, tapi aku terlupa nak letak pewarna hijau, mungkin sebab aku masih mengantuk lagi mamai sebab pagi2 dah membuat kek. So kek aku tu tak boleh la dipanggil kek lumut, jadi la dia kek batu bata sebab colornye ala2 oren gitu,hehehe.

Aku bukan buang tebiat tau, sebenarnye mak bapak and adik2 aku nak datang hari sabtu tu, kat umah aku plak takde bende nak jamu diorang, tu yang aku buat kek tu, kira diorang datang karang kek tu dah sedia untuk di ngap la…hehe


Kek ni sedap jugak, mungkin sebab bahan2nye yang meriah jadi rasenye pun susah nak di explain tapi sedap, dan kalau disimpan dalam peti sejuk lagi sedap ( tapi mak aku marah aku simpan lam peti sejuk, dia tak suka yang sejuk rupanya..hehe). Anyway, kalau ikut resepi kek ni kene kukus 3 jam tapi aku nak cepat so aku bakar je lam 1.30 jam gitu…
Resepi boleh didapatkan disini yek.....

1 comment:

. said...

awalnyer projek buat kek... kalau ita sure tertdo kat dapur tuh