Thursday, June 25, 2009

Lets jalan-jalan - Day 1

Waahhh….terharu aku bila tengok kawan2 excited nak dengar cerita aku…thanks kawan2…I lap u gurls….

Aku sebenarnye Ahad dah balik bercuti tapi Isnin tu aku MC sebab malas,heheheh….maklum la, dah bercuti 3 hari harus la malas nak start keje, so sakit kepala sikit2 laju je aku g mintak mc….Naik keje hari selase plak terus banyak keje nak settle, tak sempat nak update. Sorry ye kawan2 sebab terpakse menunggu2, cewah….so harini aku nak ceritaaaaaaaaaaaaa….

----------------------------------------------------------------------------

So last Thursday, the plan is to go to our holiday destination straight after work kan, since barang2 pon dah letak lam kereta semua. Tetapi bila sampai mase terpakse tukar plan dan kitorang pon balik rumah, TIDO….the next morning hari jumaat, kitorang bangun awal pagi, siap2 mandi semua, and mase hari masih gelap ( sebenarnye dah kul 6.30pg,hehehe) kitorang pon gerak la…tiba2 selepas lebih kurang 10 minit perjalanan, laki aku kata dia tertinggal handphone, boleh gitu? So terpakse patah balik amik handphone plak…memang la cabaran nak g bercuti, nasib baik tak spoil mood….by the time sampai rumah, ambik handphone dan start gerak semula, jam dah pukul 7.15pg, jalan raya pon dah start sesak ngan orang2 KL yang nak g keje…..terpaksa la kitorang bersesak2 jugak…potong stim sgt kan…nak buat cemana, salah sendirik….
hari masih gelap, anakku tak mandi,to early in the morning, just sarung ngan baju sejuk jek.

muka mama dipagi2, sgt setonyeh dan macam makcik2..hehehe

Sejam dalam kereta tapi tak masuk2 gak highway kawan2 betapa jam nye jalan raye kat KL ni…so since kitorang lum breakfast lagi, kita g Makan dulu.Isi perut kenyang2 baru senang hati nak jalan jauh. Pagi tu kitorang makan nasi lemak yang ala2 famous kat KL. Nasi lemak Tangling. Aku makan nasi lemak lauk begedil, sambal sotong dan telur goreng.Hambik kau, diet aku dah terjun ke laut kekdahnye. Ahhhhh, aku memang dah nawaitul dah, g bercuti ni aku tak nak diet2, rugi weh… orang beratur nak beli nasi lemak, tapi ni Q tak panjang, kalau weekend lagi panjang Q nye...

Dah lepas makan kitorang pon gerak la ke destinasi, kemana? PENANG….yeay, back to our first plan to go to penang. Kitorang tak inform sesape, tak booking bilik kat mana2 just main redah saje…seronok jugak macam ni, rase ala2 thrill gitu…dan aku harus la macam orang perghak, asyik amik gambo je keje nye dengan kamera baru ku ittew…harus la, dah memang itu la motifnye aku beli camera pink tu pon….so korang, layan la gambo…


dalam perjalanan- mama baca novel


Iman tido

Ayah drive and drive and drive
Keluar jap kat exit mane ntah, g singgah masjid mandikan Iman, dah bau masham...then tgh elok2 aku siapkan dia, elok je dia pancut aku, sip baik aku letak lapik kain, kalau tak habis seat bau kencing....terus dgn mak2 sekali mandi2 kat masjid tu ( takde mandi beria pon, cuci2 skit2 je kat luar tu, huhuh)


Sampai tol Jelapang yang baru

terowong..huhuhu

kitorang nak berenti kat bukit gantang...jauh lagi

Kat exit Taiping rasenye, ade roadblock...menggelabah aku pakai seat belt belakang,hehe..tapi laki aku pemandu berhemah, so kitorang tak kene tahan....

Sampai kawasan rehat bukit gantang, kita minom dulu....


Dah nampak sawah...mama happy...anak pon happy....
Akhirnye sampai la ke Penang
To be continue.........

2 comments:

. said...

wooh.. boleh baca buku dalam kete.. ita konfem pening kalau membaca dlm kete, dlm LRT.. kene baca diam2.. kalau busan dlm lrt, tgk baju org, tgk henbeg org, tgk mamat ensem :P

-dal- said...

sedappnya nasi lemak... esok nak masak nasi lemak aaa