Wednesday, July 1, 2009

Lets talk about Bad Habit and Pre Sale

Bad habit aku adalah, apabila ade sale (kadang2 takde sale pon same jugak) aku akan selalu terbeli bende2 yg aku tak perlukan tapi sebab kebetulan bende tu maching dengan ape yg aku pakai mase tu, aku beli…boleh gitu…contohnye kalau aku pakai tudung merah, pastu jalan2 ade sale kasut, pastu kebetulan ade kasut merah yg comel dan sgt maching ngan tudung aku dan kene ngan style aku mase tu lantas terus aku beli sajork….tak bagus ye kawan2 habit macam ni…boleh membawak kepada membazir dan penyesalan di kemudian hari…

Alkisahnye, perkara yang sama hampir terjadi hari ini apabila aku g pre sale Metrojaya Sg. Wang tengahari tadi, aku menemankan kawan aku g beli beg East India, tetiba nampak satu beg ni sgt la maching ngan baju aku, sekali ade pulak sale 50% plus additional 10% for today only katanye, sangat mengiurkan….korang tak caya? Tengok la sendiri…..


Maching kan…sangat sesuai dibawa g interview lebih2 lagi untuk org yang tengah gigih cari keje lain cam aku ni ha…hehehe…..tapi nasib baik aku tak lemah semangat harini, sebab aku boleh berpikir secara rasional bahawa aku sebenarnye dah ade banyak ( 2 je) beg color camtu so tak perlu la nak tambah satu lagi. Macam la aku koperat sgt nak bawak file2 g keje…hehehe…Jadi, aku tak beli la…

FYI, Pada harini dan harini sahaje metrojaya bg additional discount to the already discounted price to their customer because they’re doing Pre Sale. The actual sale will start on 4th july. So go crazy and shop till you drop okeys…

Anyway, nape aku beria bawak camera g shopping ek???????..hahaha…agaknye sebab aku dah gila…..hahaha

p/s: tengok2 balik karang aku ajak laki aku g metrojaya, meroyan nak gak beg tu…buruk perangai kan..muahahahaha…

6 comments:

-dal- said...

I always love East India stuff. tak tau kenapa. BTW, the bag memang gojes.

Anonymous said...

i juga u, suka brang east and british india.. skang barang east india sudah cun kembali.. :)

areT said...

lain kali klu dah berkenan..beli je...sbb nanti akan asik teringat2

. said...

hmm... kalau dah berkenan kan.. n x beli konon berjaya kawal nafsu.. nanti siap termimpi2 terngiang2 jer bag tuh.. end up, ita beli jugak (usually)

eyda said...

Glad to know that bukan aku sorang je yg susah kawal nafsu shopping...hehehehe

Norazirawati said...

sila jgn rasa bersalah yek... aku kn slalu begitu... sampai dh balik tp tk beli pastu bole mlm2 buta..pg2 buta sms ko nk consult patut ke aku beli brg yg menjadi igauan itu (mcm org lain tak de keje lain nk melyn psycho shopping aku)