Friday, July 24, 2009

lets talk about my last obsession

Dengan ini aku mengishtiharkan aku telah pun memecahkan record tak makan durian aku sebab at last last wednesday aku telah bedal durian sampai sakit2 kepala...wakakaka..

Nak cerita skit, rabu haritu aku kan g interview, sampai awal nih, awal sejam boleh, pastu tak tau nak buat ape aku lepak kat bus stop depan bangunan tu bace novel, boleh gitu. Agak dah setengah jam camtu baru aku masuk and g HR department. Sekali dah ramai dah yang dah sampai, ade 6 orang termasuk aku. Tapi aku sangat kagum dengan company tu, sebab ape tau, sebab semua candidates yang datang tu memang la masing2 ade rupa, baik yg lelaki mahu pun perempuan. Masing2 lawa2 dan hensem2 cam interview nak jadi steward la plak..Nampak sangat company ni memang pilih orang ade rupa untuk keje as front liner dia, kira dapat2 resume tu diorang tengok gambar dulu gamaknye.Pastu tetiba aku terpikir, adakah aku pun dalam kategori yang sama?..wakakaka..poyo okay. Tapi aku terasa tua la, sebab diorang semua nampak cam muda mudi jek. Akak dah beranak satu dek..Whatever la, mintak2 dapat la keje tu, sebab company tu cam ramai sangat melayu( walaupun yg interview aku tu bukan melayu), aku suka.

Habis amik test ngan interview semua dah almost kul 12. Plannye nak balik opis jap, simpan file2 aku ni baru continue berjalan2 tapi malas lak nak singgah office, sebab aku cam mood nak ade office baru konon,muahaha..poyo kan. So aku straight amik cab g Sogo. Sampai sane elok je lunch time, aku makan duluuuu...

Bermula la journey aku berjalan2 di jalan TAR dari satu kedai kain ke kedai kain yang berderet2 kat situ. Plan nak cari kain cotton yg comel2 utk Zira si ibu mengandung tu, kain cotton kan selesa and tak panas kan, so sesuai la utk dia ( tapi aku carik gak untuk aku,hehehe). punye la banyak kain cotton sekarang ni, ade yang mahal mencecah sampai 50hinggit semeter, mak ai...last2 aku jumpa yang bunga kecik2 comel2 je untuk zira dan untuk aku jugak. Untuk zira 2 pasang, akunye satu sajork, sebab duit tak cukup, kalau tak harus lebih,hehehe. Pastu aku jalan2 masuk kedai First Lady, and was so surprise to see baju2 kat situ agak boleh tahan. Dulu aku rase baju diorang cam tak cantik, not my taste, tapi sekarang dahcantik ye, corak2 dah tak makcik2, just nice je corak2 diorang. Ade blouse kain shiffon, tangan cekak tu, siap ade manik lagi, dan lining penuh dijual dengan harga 29.90 saje. Lagi murah dari kat pasar malam okey, sebab baju kat situ lagi berkualiti. dan yang paling aku berkenan adelah jubah diorang. Aku kan dulu pernah konon2 nak pakai jubah(sebab laki aku suruh, bukan kerelaan ku) dan kat situ ade banyak jubah, dan cantik2, style tangan cekak, bunga just nice je kat hujung lengan dan hujung kaki jubah, labuh pun just nice je ngan ketinggian aku, siap lining penuh, harga cuma 69hinggit saje. Pak kal la dut dah sikit, kalau tak harus aku rembat time2 tu jugak. Ini bermakne dapat gaji nanti aku akan kembali ke jelan TAR lagi...hehehe

Pastu aku sempat jugak singgah ke butik Ariani. Selalu dengar je pasal tudung ariani kan, so aku nak la tengok sndiri, cantik sgt ke tudung dia? Sekali aku sgt terkejut melihat HARGANYA. mahal gila la dek, tak mampu aku nak beli. Paling murah pon tudung ikin yang plain tu harga 60 hinggit. Adeh, mahalnye. Yang lain2 mencecah ke harga 200 hinggit pon ade. Adelah tak logik je aku rase kalau aku pakai tudung yang harganye lagi mahal dari harga baju aku. Pastu terpikir, sape la agaknye yang beli tudung harga 200 tu? harus orang kaya? artis ke? artis mane pulak yang pakai tudung..hehehe..ade la jugak artis pakai tudung, tapi tak ramai.

Habis window shopping tudung mahal aku terus naik train menghala ke Md valley sebab aku dah puas carik durian kat Jalan TAR harus tak jumpa, so aku aim durian jusco saje, nak makan pon senang semua dah siap kopek. So sampai Mid Valley aku staright g Mcdonald, bukan nak makan, amik sudu sajork. Pastu aku pon beli la durian pack kecik2 tu 3 pack 10 hinggit. gigih tul aku nak makan durian kan. Pastu terus carik port nak makan, aku duduk je kat bangku2 dekat2 jusco yang dekat ngan lif kat tepi2 tu, tertutup sikit, privacy skit aku nak mengganas ni..hehehe...so ngan sopannye aku makan durian pakai sudu mcdonald..wakakaka...aku bukan poyo tau, tapi aku tak nak bau durian melekat kat tangan aku, nanti laki aku bau plak.

Dah 4 tahun tak makan durian, mase mula2 nak makan tu nerves gak, takut tekak aku dah tak boleh terima durian, tetapi ternyata aku masih suka durian. NIKMATnye tak terkata...aku tak hirau dah orang lalu lalang tu, harus sape keluar lift semua bau durian.hehehe.Makan punye makan sekali masuk ulas yang ke 9 aku dah rase semacam...kepala rase berat tiba2. Halamak, akak sakit kepala dek, dah lame tak makan durian sekali melantak banyak terus tangkap kepale kekdahnye. Terus aku dok bersandar pastu. Sip baik tinggal seulas je durian yg tinggal, aku buang je la. Tapi yg penting aku puas, dapat juga durian yg kuidam2 kan.wakakaka..dah macam pompuan mengandung mengidam kan..tak senonoh tul dak eyda ni tau...hehehe

2 comments:

MK said...

siannye ko dek... takpe laki akak pun tak mkn durian.. benci benci!!! takde kwn tau n ak mkn. len kali kita gi makan durian sesama okes!!!

eyda said...

Waa...ade gak geng laki tak makan durian...okes, pasni kita g makan durian tinggalkan laki2 kita kat rumah jaga anak yek MK..hehehe