Tuesday, July 28, 2009

Lets cook cook mi goreng for one

Last sunday, kitorang sekeluarga tak g memane, sehari lepak rehat2 kat rumah je, so aku ingat nak le masak2. Aku pon dengan girangnye tanye laki aku:

Aku: Yang, lunch ni nak makan ape?

Yang: Saye tak nak makan la, kalau awak nak makan awak masak la untuk awak.

Aku: Awak tak nak makan? kenape?

Yang: Saya kenyang la, breakfast tadi dah makan banyak.

Tak nak makan le plak. Tapi patut jugak sebab breakfast tadi dia dah makan 6 keping roti, 2 biji telur dan 2 daging burger ramli. So since aku sorang je nak makan, aku masak la bende yang paling simple didonia....maggi...

Maggi goreng indomee memang faveret aku dari dulu, dan walau pun laki aku tak makan maggi, kat rumah aku tetap ade stok maggi indomee ni( sekarang dah tukaw kepada ibumi) sebab aku kadang2 teringin nak makan. So aku pon masak la maggi goreng special versi untuk aku sorang. Kenapa special? Sebab sayur banyak gile kawan2, sebab aku memang suka gila makan sayur...hehehe. I'm sure semua orang tau buat maggi goreng dan aku memang takde nak ajar cara2 buat maggi goreng disini sebab sesungguhnye cara2 nak masak dah terpampang dibelakang pack maggi goreng tu. tapi aku bosan gila haritu so aku amik g gambar step by step. Jadi korang layan saje lah kegilaan aku ni ...muahahaha


mi goreng ibumi pilihan ku

bahan-bahannya brokoli, carrot, celery, tomato, bawang, cili padi, telur.

Siap di potong

rebus semua mee dan sayur2 yg keras2 tu ....tapis satu kali

Dengan menggunakan kuali hitam kegemaranku, tumis2 bawang pastu masuk cili padi...

masuk plak batang celery....

campak kan sayur dan mee tu lam kuali...cantik kan warna2nye...

masukkan perencah2 packet indomi itu, tu yang buat sedap tu...nak sedap lagi letak black pepper skit...pastu gaul rata...

dah rata pecah plak telur sebijik...cantik je telur tu kan..hehehe...pastu timbus itu telur, bilar lame skit dan gaul rate lagi....sampai puas hati...

agak dah puas hati boleh la diangkat dan dimakan sorang2 dan jgn offer kat laki sebab tadi dia kata dia kenyang kan....wakakakaka

3 comments:

. said...

banyak gilerrrrrrrrrrrrr sayur! ahahha.. tetibe nampak mi ciputtt jer

eyda said...

baik utk kesihatan kekdahnye..hehe

Norazirawati said...

ni nama nye sayur goreng perencah maggi