Tuesday, July 21, 2009

Lets talk about my what to do obsession

Ade beberapa perkara yang aku perlu settlekan dalam mase terdekat ni yang mane bende2 ni selagi aku tak settlekan aku akan sentiasa jadi tak senang duduk dibuatnye.

Tempah jahit baju raya


Kata lagi 2 bulan nak raya, tapi baju aku still tak hantar tempah lagi ( padahal ade 2 lagi baju kat rumah tukang jahit kat ipoh tu aku tak ambik2 ), tak senonoh betol kan. Takde la, baju2 tu aku tempah mase adik ipar aku kawin bulan 3 haritu tapi makcik tu tak berjaya nak siapkan, so aku pun bg la dia mase utk siapkan baju2 tu. Siapa sangka, dalam mase itu juga badan aku semakin hari makin mengecik sedikit demi sedikit dan by now, baju2 tu dah jadik besar, wakakakaka…secara jujur dan gediknye point aku adalah, raye tahun ni aku nak pakai baju yang ade cutting supaya ku boleh melaram ala2 perasan vogue sambil tayang kat sedara2 ( yang dok mengata aku gemuk tahun lepas) yang aku dah kurus tau…don’t play-play ok…

Alkisahnye kan dulu aku pernah melalut meraban pasal harga tempah jahit baju kurung & kebaya kat KL ni yang mahal nauzubillah kan. So aku dah aim dah utk raya tahun ni aku nak tempah kat Ipoh, aku nak explore kedai2 jahit kat super kinta ( betol ke super kinta? ) sebab kat situ ade kedai kawan husband aku dan deret2 kedai dia ade jugak yang menjahit baju kurung, sure murahnye, kalau tak murah pun confirm harga diorang tak semahal KL ni ha. Pastu kata tahun ni pon aku beraye kat Ipoh kan, senang crita, balik kg mase cuti raye, terus amik baju, terus raya kekdahnye…Konon la kan..

Sekali hari berganti minggu berganti bulan, kitorang tak jugak balik2 Ipoh. Last2 sabtu haritu laki aku kata puasa nanti baru balik. ALAMAK..bulan puasa baru nak balik, sape pulak nak amik tempahan, dah lambat harus tukang jahit pon dah tak nak ambik tempahan. Jadinye aku sekarang tengah mengelabah nak carik tukang jahit kat KL ni ha. Ingatkan tadi nak hantar je kat Medan Mara ( walau pun tak sure diorang nak ambik lagi ke tak), sekali hujan le plak. Postpone esok. So lunch time tadi aku saje2 la sambil mengisi mase lapang menggoogle la mencarik mane2 tukang jahit yang ade kat KL dan still available. Carik punye carik aku jumpa kat Kajang Utama, dekat je ngan rumah Zira dan yang paling penting MURAH. Jahit cantik ke tak? Tak pasti tapi dah lame dah dia ni menjahit ( iklan dia bertarikh setahun yang lepas) harus dah pakar, so aku belasah saje la. Wakakaka...So weekend ni aku akan berkunjung ke kajang utama menempah baju raya. Satu perkara hampir settle.

Makan durian


Ni lagi satu bende yang aku takkan puas hati selagi tak dapat sebabnye dah bertahun ye, diulang, bertahun-tahun aku tak makan durian. Kalau tak silap ade la dalam 4 tahun, sebab laki aku tak makan durian dan sangat pantang dgn bau durian. Dari time berdating dulu pon aku tau dah, dari dulu dia dah warning, kalau aku nak makan durian boleh, tapi tak boleh jumpa dia 2 hari, boleh gitu. Tapi aku pon gigih siot tahan bertahun2. Chenta betol aku ngan laki aku kan.hehehehe...takde jugak, dah durian tu bermusim, cube dia ade sepanang tahun, rasenye sure aku terlepas gak makan...hehehe...

Tahun lepas aku berangan gak, ingat mase aku berpantang kat Kg aku nak belasah le durian selagi mau, sekali aku balik kg musim pon dah habis. Hampeh tau. So tahun ni aku tak kira, aku nak jugak durian, tak dapat yang berduri2, yang dalam bekas polisterin kat Jusco tu pon jadik la,janji durian. Terpikir gak nak beli kat Giant kat sg wang ke, pastu makan kat opis, tapi akak malu la bedah, karang orang masuk2 opis bau durian harus aku kene sumpah seranah bagai.

Dan oleh kerana obsession2 aku diatas, aku mengambil keputusan untuk ambik cuti esok ( nak cuti ke MC ek? ) sebabnye pagi tu aku ade interview ( kat mane? Ade le...), so pas interview tu aku plan nak g hantar baju kat medan mara tapi sebab dah dapat tukang jahit murah cancel g medan mara, aku nak g jalan2 tengok kain ,hehehe...bahaye tu, ade yang terbeli sehelai 2 karang. Pastu aku nak jalan2 carik durian plak, lantak la makan kat tepi jalan ke, mane ke, kalau takde jugak last resort aku g jusco sajork, janji, durian di hatiku...weeeeeehehehe...

5 comments:

Anonymous said...

jengjengjeng, nak mnepek, kita batch lahir 76 laa, akak awak dok luar kan, kan kan, bukan budak asrama kan kan kan? kim salam dia, hehehe

Anonymous said...

haa, dah ngat nama, zalina basir kan.. somehow know i see lots of resemblance lak rupa korang.. :).. how's she?

Anonymous said...

know = now, hehe, tersalah eja

eyda said...

she's okey. Married with 5 kids...berderet2 kan anak dia, do,re,mi,fa,so...hehehe...

Anonymous said...

kim salam dia.. hehe..