Tuesday, September 15, 2009

Lets stop thinking about raye for a sec....can't !!!

Sesungguhnye aku dah takde mood lagi dah nak keje. Lagi 5 hari je nak raye, macam ade banyak je lagi bende tak settle, kalau boleh aku nak balik rumah sekarang jugak buat semua keje sampai siap. Dah la esok besday laki aku. Nak beli hadiah takde budget, sebab budget dah g ke barang raye..hehehe...bg hadiah kasih sayang cukup lah..waaaaaa, kasih sayang katenye..hehehe

Pastu tetiba rase macam nak g cari tudung plak nak machingkan ngan baju pink, cream ngan gold tu, tapi malasnye nak g jalan TAR lunch kang. Akak letih dek nak jalan jauh. Tapi nak tudung baru, cemane tu? Padahal ade je tudung pink, cream and gold kat rumah tu, tapi gatal nak beli yang baru, yang ala2 Ariani gitu..hehehe( ala2 sajork ye, sebab nak beli Ariani punye tak mampu). Rase macam mood nak pakai tudung sarong jek senang, malas dah nak pakai selendang2 ngan pakai tudung berpin2 bagai (alasan nak beli tudung baru)...
Pastu aku cam dah takde mood dah nak jahit manik, walau niat dan keinginan tu ade. Sebabnye macam banyak je bende lain aku tak jahit lagi, padahal dah susah2 pinjam mesin jahit kawan ni..hehehehe ..(takpe, dia kata dia tak pakai, bg balik lepas raye pon takpe katenye, mungkin sebab tu aku tak guna2 lagi, hampeh kan aku)... Nak singkat kan sikit jubah laki, nak labuhkan sikit lengan baju aku, nak jahit baju melayu Iman (yang tak berpotong lagi pun), satu pun aku tak buat lagi...hampeh tul la aku tahun ni, sangat tak produktif...
Pastu barang2 kt office ni pon nak kene clear jugak sikit2, sebab dah barang aku banyak gile. Pastu few days lepas raye aku dah nak blah dari company ni, g company baru..yippieee...seronok2 jugak, tapi letih gak la memikirkan nak mengangkut khazanah2 aku yang melambak ni, rase cam nak bg semua kat orang, tapi macam sayang plak..hehehe
Pastu rase nak balik rumah lagi, sebab nak buat kuih raye. Nak buat coklat chip cookies ngan peanut butter cookies. Bahan semua dah cukup, tinggal mase jek tak cukup. Kalau la aku dapat balik sekarang ni, berseorangan dirumah, alangkah bestnye sebab for sure aku boleh settlekan project biskut raye aku...waaaaaa...nak balik...terus rase cam nak MC..alasan ape eh? sakit ape puan-puan?
Sudahnye, bila aku asyik pikir semua bende yang aku nak kene buat ni, last2 aku terus jadik malas, sandar kat kerusi nak pejam mata, tidoooo.... penat otak pikir bende yang tak siap kan....
pssttt...korang dah settle ke semua?
p/s: Aku hangin ngan blogspot ni tau, mane g perenggan aku, dah seratus kali aku betolkan pon tak keluar ni. Geram tau.......mencikkkkk

7 comments:

MK said...

dek..ko pindah opis baru kat ne? tsk..tsk..tak sempat mkn oyster omellete bersama2

eyda said...

hehe...kat jalan tun razak..memang jauh la kalo nak menapak g pavillion tu...akak tolong la makan kan ye..

zalinabasir said...

eda nak mesin jahit x? akak ada mak punye yang lama ni..klu nak akak repair n letak tapak dia...nak pakai moto akak ble belikan...mak da pakai baru punye...yg lama ingat nak jual kat kedai tp x pegi2.... blk raye ble amik...klu x kat kg kat umah akak... he3

-dal- said...

wah dah dapat kirje baru kah. Mesti masyukk income baru.

eyda said...

Long: Nak mesin jahit + repair + motor...hehehe..cemane la nak bawak balik KL ek?

K.Dal: Takde maknenye masyuk, tapi sy akan keep on tukar keje sampai dia jadik masyuk..hehehe

isyakhalil said...

ala..bestnya tukar keje..aku pun nak tukar jugak!!!!!!...uwaaaa....selamat hari raya eda!!...

zalinabasir said...

alamak..x sempat nak hantar repair la...bile settle akak letak kat kg ya...

akak suka patern bunga raye tu, cantik. ada se lagi patern br jumpa dlm paper pun come..nanti akak send.