Tuesday, September 29, 2009

Lets bake cookies and cake for friends

Selamat hari raya semua. Macam mana sambutan raya anda? Seronok? Menarik? Meriah? Gumbira? Well, as for me, sambut hari raya dengan keluarga dan sanak saudara aku yang maha ramai kat muar tu memang lah meriah. Dari cousin2 aku yang kecik2 tu, dengan baju2 raye yang comel2 sampai la ke makcik2 aku yang bergaya2 dengan baju penuh manik bagai..nasib baik baju aku puna de manik kalau tak harus aku jeles..wakakaka…

Pas balik bercuti kat kg and nak start keje ni, harus la nak bawak buah tangan sikit untuk kawan2 kat office kan, walau pun aku tinggal lagi berape hari je kat company ni, tapi rase tak best plak blah ngan tangan kosong je. Nak bawak je biskut2 raya yang ade tak cukup la plak, sebab aku dah distribute bawak balik kg semua, yang tinggal kat kl ni sikit banget. Laki aku pun nak gak bawak ke office dia kan. Lantas last Saturday aku dengan rela hatinye membuat projek masak2. Aku buat marble kek (yang tak berape cantik marblenye) dan chocolate chip cookies (yang patut ditukar nama kepada nipple cookies)…

Marble cake (first time buat, cam tak berape nak marble jek, hehehe)
Marble cake tu aku belasah je pakai resepi chocolate cake pastu otter2 sendirik jadi ala2 marble, sebab tu la rase dia pun ala2 jek. Pastu tak tau apsal tah, lately aku buat kek mesti cam dry jek. aku ikut resepi, dia kata bakar suhu 180, aku ikut sajork. Tapi sip baik laku jugak kek ni kat office, hehehehe.

chocolate chips cookies punye adunan...

nipples2 dibakar dalam oven cabuk ku....

siap...

projek cookies ni separuh buat hari sabtu, pastu balance simpan lam peti ais sebab aku nak g beraye..hehehe....the next day sambung balik sampai habis, pagi dah habis dah sebab petang ahad aku nak g beraya lagi...hehehe...ade pun aku sangat la feel nak beraye sekarang ni. Sangat tau, nescaya sape2 yang buat open house harus aku pegi, sebab tu berat aku yang turun mase puasa hari tu dah naik balik..Waaaaaa

2 comments:

julie said...

anda membuatkan saya ketawa terbahak-bahak dengan ayat nipple cookies. sebab saya pun akan memikirkan benda yang sama bila tengok cookies, chocs yang ada punat di atas.... haha

eyda said...

hehehe, yeke julie...dah memang tu the first thing yang i terpikir bila tengok my cookies...dah la tu ade yang cantik ade yang senget...