Thursday, August 6, 2009

Lets talk about what happen when you dont learn from your mistake

Dulu aku pernag buat entry pasal kasut yang akan reput kalau dah lame tak dipakai kan? korang ingat tak? Kalau tak ingat just percaya je la yek yg aku tak tipu…hehe
Anyway, aku tak pasti kenapa setelah aku aware of the possibilities aku masih jugak berani mengambil risiko atau dalam kata lain, bodoh, memakai sepasang sandal yang dah lame aku tak pakai untuk pegi keje hari ini. Semuanya gara2 nak machingkan kasut ngan baju aku yg ade bunga2 pink ni. Sengal sgt aku harini. Akibatnye, elok je pas laki aku drop aku kat KL Sentral pagi tadi, selepas lebih kurang 10 langkah aku jalan, tali sandal aku tu putus sebelah. Mase tu baru aku sedar akan kebodohan aku, tapi sudah terlambat.

Aku pun jalan la sambil kaki kiri menyeret2 sandal yg putus tu macam orang tempang menuju ke dalam KL sentral dengan harapan stall2 menjual sandal dalam tu dah bukak. Tapi hampa. Mase tu pukul 8.08pagi dan satu stall pun tak bukak lagi. Lagi haru apabila sandal kiri tu, dua2 belah talinye pulak putus, so now aku memang dah tak boleh melangkah yek. Lantas aku cepat2 call laki aku dengan harapan dia masih lagi berada di kawasan berdekatan sebab dalam kereta ade kasut spare. Aku call punye call tak dapat2, mesti sebab handphone laki aku dibuat main oleh dak Iman, dia suka dengar lagu pastu terjoget2..hehehe…Last2 aku dapat jugak call laki aku dan dia pon datang la to the rescue.

Sebelum laki aku sampai tu aku seret2 la kaki menuju ketepi2 KL sental tu, sangat sadis rupa aku pagi tu, sapa yg perasan aku pg tadi, sekali jeling pon dah tau kasut aku putus sebab sgt obvious tali sandal aku dah terkulai ke lantai, tak ketinggalan beberapa budak pompuan yg duduk2 kat tepi tu asyik memerhatikan aku, benci tau.Last2 bila laki aku sampai aku angkat je sandal kiri yang dah putus tu pastu jalan berkaki ayam sebelah g kat kereta amik kasut, sambil bebudak pompuan tadi masih memerhatikan aku, jahat tau. Elok siap je aku tukar kasut tadi terus laju je aku berjalan turun tangga KL sental nak g naik monorail tapi mata aku sempat stare kat bebudak pompuan tadi, tak puas hati nampak..heheheh

Moral of the story: Balik karang aku nak pandu uji kasut2 aku yg lama2 tu supaya boleh dibuat saringan dan penilaian mane yg OK aku simpan dan mane yang KO aku campak ke tong sampah dan di gantikan dengan kasut baru,heheheheh. Chaw cincau….
P/S: Adekah kasut2 yang mudah reput itu kasut2 yang murah2?

Kasut ni takde pulak reput, brand Vincci je, elok je tahan...

1 comment:

kucingorengemok said...

kisah yang amat tragik! kasut vincci tahan sbb dia ada bulu² hitam terkeluar sikit tu kot, hehe...