Thursday, August 13, 2009

Lets talk about an Engagement at Jasin

Hi kawan2….

Aktiviti Ahad lepas adalah menghadiri majlis pertunangan adik Zira kat Jasin, Melaka. Aku memang dah ade kat Muo kan, so dekat je la. Majlis start pukul 11 pagi, tapi awal2 aku dah sampai. Bangun tido subuh2 tu terus gigih masak bubur Iman, pastu terus bersiap, kemas bag semua angkut masuk kereta sebab pas g Jasin terus balik KL. So aku sampai rumah Zira lam kul 9.30 pg camtu. Tapi aku takde la datang awal nak menolong makcik2 didapur, aku ade tugas lain, tugas sebagai Mak Andam amatur...heheheh.

Mula2 aku plan memang nak makeup terus, sebab dah dia kata Majlis start kul 11pg kan, so kul 9.30pg tu kalau nak start make up memang dah sesuai sangat, sebab harus diingat proses make-up ni bukan kejap yek. Tapi pastu katanye rombongan sampai kul 12, kul 11 tu kenduri doa selamat dulu. So kitorang start la lambat skit, lam kul 10.15pg camtu. Tapi aku adalah gubra sedikit sebenarnye, kenape ek? Ntah, mula2 aku takde gabra sebab aku kenal adik Zira, si Ude tu. Cumenye bila aku start make-up tetibe cam ramai orang plak kat bilik pengantin tu kan, tetibe aku cam gabra skit.wakakaka. Rase macam orang nak judge keje aku dan tetibe rase macam tak berape selese plak. Tapi sip baik gak Ude maintain jek, so nak bg hilang gabra aku sembang2 la ngan dia.

Anyway, alhamdulillah semuanye berjalan lancar, walau pun aku agak kelam kabut sikit time hujung2 tu sebab rombongan dah sampai tapi pengantin tak siap bertudung lagi ( kalau orang bertunang panggil pengantin jugak ke ? takkan nak panggil petunang kot..hehehe). Gigil2 tangan aku pakai kan tudung ngan selendang kat dia, tiba2 aku lagi nerves dari orang yang nak bertunang plak, macam mane tuh. Tapi semuanye siap on time la. Cume satu yang aku tak puas hati, aku gagal memakaikan bulu mate palsu, sebab dah elok2 pakai, pastu bila nak sapu maskara hujung2 dia terjongket jek, 2,3 kali aku tambah gam tapi tak mau jugak. Akhirnye aku cabut sajork, tak jadi pakai. Akak hampe uolls. Pasni aku akan berusaha dengan lebih gigih lagi berlatih memakaikan bulu mate palsu kat mata orang. Nama pun juru make up amatur, make up muka sendiri selalu la, muka orang lain jarang2. Untuk make-up tunang, ini adalah kali ke-3 aku. Yang pertama aku make-up kan diri aku sendiri ( mase aku tunang la, wakakaka), yang 2nd adik ipar aku, dan adik zira adalah yang ke-3. Adekah akan ade yg ke-4? Calon terdekat adelah adik aku,hehehehe.

Inilah Dr. Shikin yang ceria je nak bertunang walau pun tak berape sihat haritu...

Kecik molek je orangnye...

hantaran belah perempuan..feveret aku adalah bakul buah tu, cantik sgt bertenggek camtu, i very the like...

satu2nye gambar aku pada hari itu...perhatikan pompuan dalam cermin yg pakai baju biru tu...aku lah tu..hhehe

Siap ade tele conferencing ye, sebab tunangnye ade kat Ireland, kata zaman IT kan..hehehe

Dah ade cincin kat jari...

Adik beradik, dari kiri izad, Zira si mak buyung yg demam, Ude, Along, Apiz.
Family picture dengan mak ayah berposing bersama hantaran belah lelaki...
Dak Iman, yang terus tido bila masuk kereta, dah sepanjang majlis dia tak tau diam, harus lah letih. dia tido dari jasin sampai KL ye..hehehe
Majlis haritu berjalan lancar la pada aku, meriah jugak walau pun ade yang tak berape sihat ( Jerebu adelah tebal kat sane, ramai yang demam, batuk2 dan selesema yek). Yang paling penting food dia sedap hehehe ( makan je serah kat aku kan). Masak sendiri bergotong royong okey, bukan catering. Paling aku tunggu sayur dia sebab masak gulai tempoyak, siap ade petai dalam tu, marveles. In fact, sedap sangat sampai tak sempat aku nak ambik gambar, sebab tak sabo2 nak makan..hehehe...

Okey la, kepada Dr. Shikin, selamat bertunang.
................................................................................................................................
Preview fenomena jerebu tebal

Ni baru keluar melaka dan masuk muar, pukul 11 pagi tapi macam mendung jek sebab jerebu tebal sgt...

2 comments:

. said...

kalau nak model percuma untuk prektis.. i sanggup.. kalau dgn muka i dpt prektis shading idung sbb idung i kembang! ahahahah

isya@mamafifi said...

dah bertunang dah adik si zira??..emm...dah besor budak tu ye..hehehe...eh, zira pregnant ker??