Monday, August 3, 2009

Lets celebrate Iman's first Birthday

Ok. Harini adalah hari yang agak busy untuk aku di tempat kerja, agak jarang2 aku busy tapi harini aku busy sebab kene siapkan keje officemate yang tengah cuti bersalin. Nak buat cemane. Tolong menolong kekdahnye. So sebelum aku membenamkan kepala aku didalam paperwork yang banyak tak hingat ni, aku nak update dulu la story, takde la kawan2 boring plak bila masuk blog aku asyik cerita sama sajork…hehe..bertimbang rase kan aku…wakaka

So last Saturday, bersamaan dengan 1 Ogos 2009 adalah birthday anak aku, Iman, yang pertama. Aku teruja sangat, sebab anak aku dah besar, semakin sihat dan aktif dan bijak. Tapi kitorang takde la celebrate ape2 pon, just celebrate among us 3 beranak je. Tapi aku berjaya membuat kek nombor 1 seperti yang aku berangan2 tu. Cantik ke tak? Arrgghhh, itu belakang kira, yang penting aku dah buat sehabis baik dengan seikhlas hati, lemah lembut, sopan santun dan penuh kasih sayang, dan yang penting Iman happy…So seperi biasa, enjoy the pics…

kek baru keluar dari oven dan disiram dengan orange jus...

Nombor satu ( cam pakai pembaris kan, hehehe)


Dah letak topping ( pakai resepi icing utk buat muffin haritu)

Lilin satu untuk satu tahun...

yeaayyy...Iman suka sebab ade lilin

Iman nak tiup lilin

Tapi sampai sudah lilin tu tak padam2 jugak ditiup Iman, dia tak pandai tiup lilin daa..hehehe..sebab mama tak pernah bg dia bermain dengan api. Anyway, kek tu topping atas je, tepi2 tak letak pon, sebab aku tak suka sgt icing. Iman suka, tapi tak boleh bg dia bebanyak, nanti dia jadi extra hyper. Happy birthday Iman.
P/S: aku excited sgt amik gambarIman tiup lilin, pas2 tu baru perasan, terserlah dapur aku didalam gambar ittew...hehe.

7 comments:

Anonymous said...

ala ala ala cutenya dia.. :) .. epi birthday ima, nezt year sure padamnya lilin itew.. :)

. said...

kudos kepada mamanya yg buat kek nombor satu :)
ikhlas n penuh kasih sayang tuh.. priceless!!

eyda said...

Tahun depan cemane la agaknye aku nak buat kek no.2 ek.....harus susah..waaaa..ade mase setahun lagi tu figure out..hehe

-dal- said...

happy birthday iman.. semoga jadi anak yg soleh

eLLeLiyn stuff said...

heppy belated bufday iman...be a guuuud boy yeaH....so sweet da 1's cake...creative mama..

MK said...

sungguh berbakat!!! akak awal2 surrender nak buat kek walau nombor brape brape pun...wuuw uuu

Taz Jaafar said...

comelnye :)