Wednesday, August 12, 2009

Lets talk about my new bag

Terase seperti sangat lama tak update blog nih kan..hehe…busy sikit la lately. Tapi harini aku meluangkan mase sikit la, dan kalau nasib baik aku akan buat new entry secara bertubi2 harini…kalau nasib ade baik la kan…hehehe

So nak cerita, aku kan dulu2 mase sekolah, cukup la tak pandai nak bermakeup2...waima pakai lip gloss ngan celak sekali pon aku tak pandai. Kira memang blur habis la kan kalau nampak make up. Pastu bila aku masuk U, aku mula pandai sikit2, sebab dah mula aktif jadi MC katanye, so aku pon belajar la sikit2 pakai blusher, eye shadow, lipstick, celak bagai, nak nampak presentable sikit, kata kene berdiri di khalayak ramai kan. Pastu habis belajar je, aku dapat plak keje ngan MAS, nak kene fly2 segala, dan siap ade proper training on how to do your own make up, dah kata keje aku mase tu WAJIB pakai make up, dan mesti kene tebal untuk memastikan make up tu tahan selama 14 jam katanya. Start dari situ la aku bergiat aktif memake-up kan muka aku, dan sikit demi sikit lama2 jadi bukit barang2 make up aku jadinye.

Yang menjadi masalah problemnye bila dah banyak sgt barang make up ni adalah, aku ade banyak sgt bag make up, bag kecik2 pulak tu, biasalah pompuan kan mesti nak ade pouch kecik nak letak make up kan, tapi aku ade banyak. Sangat tak practical kan. Aku dah berniat lama dah nak beli bag make up yang besar, yang ala2 macam make up artis pakai tu, bukannye aku nak jadi make up artis ke mak andam ke ( ade gak berangan2 sebenarnye) tapi supaya senang aku simpan semua barang make up aku dalam tu, tak yah pakai bebanyak bag. Tapi niat aku tu makan tahun dah, tak gak kesampaian. Sehinggalah minggu lepas, pada 4 august ( mase besday aku) aku akhirnye berjaya membeli sebuah make up bag yang proper kat sg wang. Sebenarnye aku rase bag tu tak cukup besar tapi memandangkan size tu je yang harganye didalam lingkuan budget aku dan ade less 30%, aku beli sajork.hehehe.

Ini lah dia bagnya, ade dua corak je, satu LV satu Burberry, aku amik la burberry...hehehe...burberry lah sangat kan...

Size tak besar mane, sederhana besar sajork...

four small bags full with make-ups....tak sesuai tau...

Semua dalam satu bag sajork...i suka you..hehe

Senang la skit sekarang ni, aku nak cari make up semua de dalam satu bag je. Tapi bag ni memang agak kecikkan sebab nampak sangat muat2 semua make up aku yang ade tu, harus pasni kalau nak tambah make up kene pikir mane nak sumbat, tak pun beli satu buang satu...waaaaaaaaaaaaaaa

5 comments:

areT said...

hehehehe...sgt cool ok!!!

eyda said...

Thanks..hehehe

isya@mamafifi said...

aku nak jugak!!

Anonymous said...

kak eda pakai foundation aper ni...pakai la kryolan ...hehe..mmg meletops gitu...

eyda said...

Kryolan la tu dek...tapi aku beli 2 tone je, satu base, satu utk shading....tak habis2 pakai sampai sekarang...