Wednesday, August 19, 2009

Lets prevent ourself from H1N1 and B1N1?

Entry betopeng aku harini ade lah mengenai cerita topeng, bukan topeng muka untuk buat facial tu yek, tapi topeng hospital tu. Kenape stok boleh tak cukup ek, pelik aku siot, aku g cari kat klinik ngan farmasi semua kata takde stok. Persoalannye kenape supplier atau pengilang tak keluarkan bebanyak. Patut time2 banyak demand ni la diorang nak take advantage dan buat untung BESAR. Ini boleh plak sampai tak cukup stok dipasaran.

Alkisahnye, semalam aku akhirnya dapat la satu topeng tu, company aku provide untuk semua staff, tapi sorang satu sajork, mane cuku weh, bende tu bukan bleh tahan lame. Tapi orang dah bagi dah cukup syukur kan. Aku amik sajork la. Simpan elok2 lam envelope supaya tak rosak dengan harapan boleh bertahan lame. Kate aku pon cume akan pakai topeng tu mase aku naik Monorail hari2 pegi dan balik keje. Kira satu hari aku pakai lam 40 minit gitu la. Sadis.

So hari ni aku pon pakai la topeng tu g keje. Ala2 dokter gitu, wakaka, perasan plak. Sebenarnye bukan cam doktor, cam hampeh ade, anak aku umur setahun tu pon gelakkan aku, lantok le, yang penting aku sihat walafiat dan dijauhi dari sebarang penyakit hendaknye. Amin. Anyway, mase memula pakai bendealah tu rase rimas gile weh, Makkk lemasnye aku. Jakun gila aku asyik nak pegang topeng aku. Tapi dah lelame tu dah okey la. And after awhile aku sedar sebenarnye banyak jugak kebaikkan topeng tu.

1.Sudah tentu untuk mengelakkan dari dijangkiti H1N1.
2.Terhindar dari udara berjerebu yang tengah menebal sekarang ni.
3.Terhindar dari asap2 bas yg tebal kat Kl sentral.
4.Selamat dari serangan aroma bau2 badan dan ketiak pengguna2 Momorail yang hazab( especially mase balik keje).

Jadi walau pun rupa anda kelihatan hampeh bila memakai topeng itu, tetapi bendealah tu banyak kebaikkannye ye, jadi sila lah pakai topeng muka apebila hendak menaiki kenderaan awam.

Tetiba kau rase cam nak buat topeng sendiri, jahit sendiri pakai kain cotton, pastu buat bebanyak. Boleh basuh dan tukar pakai tiap2 hari. Lagi baik untuk kesihatan. Nak lagi best aku buat macam2 color supaya leh maching ngan baju aku g keje hari2, wakakaka. Nak lagi best aku jahit manik bling2 kat topeng aku, harus orang ramai jeles tengok topeng aku. Kalau tak jeles pon confirm diorang pandang serong kat aku sebab aku poyo.wakakaka....Tapi kan, agak2nye kalau aku buat topeng yang boleh dibasuh dan dipakai semua pastu jual, ade tak orang nak beli. Dah kate topeng tu susah nak dapat kan. emmmmmm…
P/S: Lawak tak berape kelakar dari laki aku, katenye kat Ipoh sekarang ade penyakit baru, ade kawan dia kene, Bukan H1N1 tapi B1N1. Penyakit BINI sebab dah nak raye ni kawan dia pening kepale layan bini nak beli memacam, hehehehe.
……………………………………………………………………………………………………..

Latest projek aku adelah menjahit manik di baju raye, sambil2 dok kat opis time lunch bebulan pose ni tak buat ape baik aku menjahit manik. Takde la boring sgt nanti. Aku dah start buat satu, baju akak aku, ni aku tayang skit yang separuh siap. Esok aku tayang plak yang dah siap sepenuhnye yek ( bendenye dah siap semalam tapi lupa nak snap gambo).

No comments: