Saturday, January 15, 2011

Lets talk about the false alarm

Semalam agak busy di office, and like always aku memang banyak jalan. Tak tau nape, tapi kalau kat office tu rase kuat je. Laju je aku kesane sini. Maybe sebab busy sgt takde mase nak bother yg aku ni sebenarnye dah sarat sgt. Sampai ade yg kata," bagus la dia ni, akak tgk dari awal pregnant sampai sekarang berjalan laju je".


Pas keje pulak tunggu bas company and naik train ( on friday only) sebab balik awal kan. Pastu tunggu laki aku kat stesyen and amik Iman kat umah bab sitter. Pastu g Mid Valley, beli barang dapur kat jusco and beli ubat batuk Iman, dia batuk terul sampai bila tidur dada dia bunyi cam orang semput.


Actually mase kat Mid Valley tu aku dah agak pancit, letih. Tapi gagahkan jugak berjalan satu supermarket tu sambil tolak troley. Kitorang pakai 2 troley kalau g supermarket. Satu isi barang, lagi satu letak Iman. Kalau bagi dia jalan nanti dia lari ntah kemana plak. Budak tu need his own space, tak reti diam. So kita bagi dia dok lam troley. Kalau dia bising kita bagi lah dia ape2 utk buat main, kobis ke, carrot ke, kotak2 tak boleh nanti dia koyakkan.


Habis shopping laki aku ajak g makan tapi aku tak nak la. letig gile. Keletihan melebihi kelaparan? Julung2 kali terjadi kepada aku. Lagi pun bila jalan asyik rase sakit2 kat "tut"..rase cam ade bende nak jatuh gitu...boleh?..hehe...tah la cam ngilu2. So balik terus. Jalan around Mid Valley aalah sgt jam, mlm minggu...


Sampai rumah terus mandi and bagi Iman makan ubat, lepak2 jap pastu kul 10 masuk tido. Letak kepala terus tertido okey sebab badan rase macam nak demam pastu start selesema plak. Tetiba ade orang kacau sebab dia " beyak Busyuk"..Potong stim betol, tapi kene la bangun jugak basuk berak anak. Pastu aku tak boleh tido dah. Perut aku sakit. Nak kata sakit sgt takde la, boleh tahan lagi, tapi rase cam early stage of contraction tu la. Nak bersalin ke? Tapi cam letih je. So aku pikir kalau betol nak bersalin mesti aku need energy to push. Baik aku rehat cukup2. So aku tido.


Tengah malam 2 kali terjaga sebab sakit perut lagi. Pusing kiri sakit, pusing kanan sakit. Nak bersalin sgt ke? Baru masuk 37 weeks. Macam2 bende aku fikir:



  • Beg baju aku pun tak siap kemas lagi. Nak kene bangun kemas ke.

  • Nak kene siapkan barang Iman. botol susu, baju n pampers dia kene siapkan nak hantar g umah baby sitter.

  • Beg baju baby dah siap tapi pampers baby tak masuk lam beg lagi ni.

  • Keje kat office cemane? Cash collection semalam tak bank-in lagi. Tapi duit semua aku dah kira siap2 and dah asing2 kan. Nanti pas bersalin kene call Kak S la nak handover keje aku.

  • Betol ke nak bersalin ni, gabra nye. Aku tengah separa demam ni larat ke nak push.

  • Tapi kalau betol nk bersalin bagus jugak. Boleh aku balik kg rehat 2 bulan.

Pikir punye pikir lelame aku tertido balik. Terjaga bila dengar azan subuh. Sakit dah takde, darah takde air ketuban apetah lagi. Hehehe...Saje je baby aku nak bagi aku gabra. Agaknye dia pon letih jugak kot.

1 comment:

Norazirawati said...

sian nye ko.. jgn tension2 k... kejap je lg nk cuti ni...