Saturday, January 22, 2011

Lets flashback and smile and cry and love Iman Sooo Much

Lagi 3 minggu insyallah, semoga dipermudahkan allah, aku bakal dikurniakan seorang lagi zuriat. Walau pun aku selalu rase lambatnye baby ni nak kelaur, tapi on the other hands aku selalu rase cepatnye Iman ni membesar. Tak lama lagi dia akan ada adik yg hopefully akan jadi kawan, not rival. So petang ni aku feeling2 flashback tgk gambar Iman membesar. SEBAK ERRKKK ERKKS. Rase nk menitik ayor mate ni nengok cepat beno anak aku beso.
So mari layan gambar, Iman, the happy baby yg suke gelak mase kecik, bile dah besar dah pandai marah mama...huhuhu

1 week


1 month
2 months
2 months +

5 months

5 months also

6 months

8 months

10 months

13 months

14 months

15 months

21 months


22 months

26 months

29 months
Sekarang dah 2 tahun lebih, bercakap dah tak berenti walau pun pelat2 manja, tapi dah boleh paham. Yg penting dah boleh diharap ye.
Dia dah paham bila aku suruh:
  • letak baju kotor lam bakul
  • simpan mainan
  • botol susu letak atas meja
  • pegi ambik towel
  • sidai towel ( walau pun dia sidai senget)
  • lap air tumpah
  • tarik/tutup langsir
dll lagi....(provided cara suruh tu betol dan mood dia baik), dia akan jawab "otey"(okey)....hehe
Dia jugak dah pandai cakap macam2, ade yg betul ade yg pelat. Kadang2 aku betulkan bila dia cakap pelat, tapi ade mase2 aku biar je sebab aku rase cute je...
contoh pelat yg cute:
  • menye - punye
  • shame - same
  • tuyes - tulis
  • acokat - coklat
  • ayer - air
  • shabun - sabun
  • shatit - sakit
  • shitet - sikit
  • shushu - susu
  • syeuh - gayung ( bunyi air mase menggayung)
  • paseman- spiderman
  • asiyan, asuyuh - sembilan, sepuluh
  • syiyan ye - kesian dia

dll lagi.....kalau aku ingat nanti aku tambah lagi..hehe

Dia juga every now and then akan keep on panggil mama and ayah walau pun takde bende dia nak cakap....saje suke "Oooooooooo mama"....."Ooooooooooooo ayah"....kalau aku tak menyahut dia akan ulang lagi sambil jerit dan pejam mata kuat2...Bila aku finally meyahut and tanye " ape dia?"....dia baru nk pikir ape dia nk cakap sambil jari telunjuk letak kat dagu.....rase cam nak gigit je...

Latest habbit paling x leh tahan....dia suka buat aksi2 and suruh kita tengok....

" tengok ni....(buat aksi, berjoget, akrobatik, main pedang)....hebat tak?"........

hehe...yap, tanye kite, hebat tak?....tak tau mane dia belajar....

But i just love him so much every day...just can't stop loving him even though he just drive me crazy sometime....but that's just how love works right..hehe


No comments: