Sunday, January 23, 2011

Lets cook cook on sunday

Harini aku adalah mood memasak sikit, sebab malas nak keluar, so kalau nk makan sedap kene masak kan. Plan nak masak karipap, nasi ayam and ade instant punye dessert lam fridge tu yg dh lame aku beli tapi tak masak2.

So pagi tadi setelah entah berape lama, aku pun buat la karipap. Dulu aku selalu gak buat karipap, pantang ade kentang kat rumah, tapi pastu jadi malas x buat dah. Aku pun x ingat bila last time aku buat karipap..hehehe

Anyway, harini aku buat karipap sardin, sebab sardine je yg ade kat rumah. So belasah la. Anyway, start buat kul 10.15pg camtu, kul 11 baru siap digoreng. Kesian anak n laki aku, breakfast lambat, harus kelaparan.


Sebelum goreng

Wallah....jom belasah...

Untuk lunch buat nasi ayam pulak....cari2 jugak resepi nasi ayam kat blog2 pemasak yg tegar, tapi finally aku try yg senang2 jugak...hehe..

This time nasi ayam aku senonoh sikit la sebab bahan2 adalah cukup. Cuma sup tu kosong je, lupe nk beli daun sup and carrot. Sos lada pun aku blend elok, cuma tak sempat nk didihkan kejap ikut resepi, sebab Iman dah x sabar2 nak makan. Tapi sedap je.Hehe.

Nasi ayam lagi.....Nape ayam tu hitam gile?..hehe

Bila dah cuba buat, baru tau betapa senangnye buat nasi ayam ni kan. kalau selalu buat mesti lelama jadi makin sedap, betul tak puan2. Resepi kali ni aku rebus ayam tu letak halia, bawang putih, bunga lawang and garam. Bila nak masak nasi tu masuk kan bahan yg sama tapi tambahkan butter. Rasenye nasi kali ni lebih sedap dari yg dulu. Dulu aku pakai chicken cube ngan bawang putih je.

Iman makan banyak sangat...Budak ni susah nak makan, dia memang tak kuat makan, tapi bila aku masak nasi ayam dia boleh makan setengah pinggan nasi. Tu yg buat mama semangat nak masak tuh. Ayahnye pun makan habis.. Ada harapan every weekend mama buat nasi ayam..hehehe

Lepas masak nasi ayam, aku letih gile, berpeluh gile x hengat. So lepas makan, relex jap pastu perut dah kenyang terus tido. Sampai petang ye. Tak buat le dessert tu, sebab dah terlepas minum petang...hehehe

Rambut baru Iman

Ini lah sebabnye aku masak lambat, sebab pagi tu kitorang dok mengerjekan rambut budak kecik ni...dah le kitorang potong pakai gunting kecik je,pastu bochah ( budak kecik) ni tak reti diam. Nak mama lah, nak bedak la, gatal la, tu yg buat lame tu...Tapi lege tgk rambut dia dah pendek camni...

Cerita ibu mengandung....masih mengandung, baby masih belum nak keluar, mama masih wish baby would want to come out and see the world earlier then due. Tapi gynea aku kata takde plak tanda cam nak keluar awal, dia pon relex je buat appointment aku next two weeks. Maknenye takde tande nak deliver next week. Silap2 overdue cam Iman dulu....hmmmm...lantak la, yg penting lepas chinese new year aku dah start cuti......

Ok la...nak tido, esok Isnin, kene keje....waaaaaaaa...

No comments: