Friday, May 8, 2009

Lets talk about my cakes

Hi kawan-kawan,

Harini aku kembali normal ye, walau pun jauh disudut hati yg lara ini masih mengharapkan cincin yg disayangi itu muncul kembali ( ayat dalam novel sgt kan), tapi aku dah redha la, mungkin bukan rezeki aku. Tapi pada sape yg jumpa tu dan sesedap rasa tanpa rasa bersalah g jual cincin aku tu memang durjana sangat, biar tuhan je melaknat orang jahat itu.

Aku nak cerita pasal masak2 harini, korang ingat kan haritu aku ade jual kek oren, well last week aku dapat order lagi dari orang yg sama, I guess he really like that cake. This time he ordered 1 big orange cake and 2 regular size chocolate orange cake (resepiye aku dapat dari blog Jun). Actually dia suruh aku experiment lg satu kek tu, buat la ape2 kek pun yg luar biase kata dia, kebetulan pulak the week before aku baru mencuba kek coklat oren tu, dan hasilnye memuaskan pulak tu, so aku pun bawak la kek tu sikit g office bg dia rase and he likes it. Great, an orange cake and chocolate orange cake it is.

Last Monday aku bawak g office dan hari rabu dia kata semua kek tu dah habis, adik2 dia makan, dia tak merasa pun. Walaweehhh, laku siot kek oren tu. Yang chocolate tu pulak satu dia bawak balik, satu lagi dia jamu officemate makan, pun dah habis on the second day. Alhamdulillah, laku kek2 aku. In a way this is good, sebab lebih ramai orang boleh rase kek aku dan lebih ramai orang boleh bg komen. Kalau tak, aku buat kat rumah bg laki aku je makan, laki aku tu cerewet skit, memanjang je la ade yg tak kene karang.hehehe…but I still love you Yang and will always bake for you no matter what you said,.Memang geram jugak kadang2 when he always have comments on my cooking but in a way it kinda challenge me to make it better the next time.

Hari rabu haritu, Gwen, sorang lagi kawan office aku ordered 2 kek oren, siap senyum2 simpul tanye aku “ weekend ni you balik kg ke? Kalau tak boleh tak I nak order kek from you?” …of course can bebeh…..hehehe

p/s: Timan, I’m glad that you’ve tried the resepi and like it. Nanti baby kau keluar takde la meleleh air liur ( kata orang tua la). Tak macak anak aku, lama gak air lir meleleh2 sebab aku mengidam durian tak dapat,akakakaka.

nota kaki: Frust jugak tak leh letak gambar kek2 aku kat sini, korang frust tak? kalau korang frust bagi la aku digital camera sebiji...hehe..takde la, korang doa2 la aku murah rezeki yek....traaaaaaa

2 comments:

-dal- said...

Kek apple hari tu dah try buat?

eyda said...

lom try lagi, haritu try resepi kek apple lain tapi tak best, this weekend nak try kek mat gebu tu plak, nampak cantik kan, yaammmm..