Thursday, March 12, 2009

Lets talk about NOT my best friend wedding

Korang korang sekalian, esok aku dah start cuti 4 hari, petang ni lepas keje dah nak gerak balik Ipoh. Selase depan baru start keje balik. Yeaayyy, bestnye cuti. Agaknye sebab tu la aku takde mood nak keje harini, sebab dah tak sabar nak cuti panjang. The wedding is on Sunday, so sampai Ipoh je aku nak kene siapkan hantaran (tinggal 2 je lagi, yg lain semua aku dah siapkan awal2 dah, senang cerita) dan nak hias bilik pengantin. Pakai bilik yg sama masa aku kawin dulu, bunga2 and kain organza yg aku guna untuk buat backdrop dulu pun ade lagi so most probably akan jadi ala2 bilik pengantin aku dulu la, hehehe, tapi aku akan cuba la ubah, karang boring je orang tengok. Tapi pada aku satu bende penting yang boleh menyerlahkan bilik pengantin adalah lampu tidur, nak lagi romantic feel pakai lampu mentol kuning, confirm bilik tu nampak tenang jek. Insyaallah kalau ade rezeki nanti aku tepek la gambar hasil kerja tangan aku menghias bilik pengantin kat sini. Bukan ape, aku takde camera, camera laki aku dia selalu bawak g office utk buat keje, so jarang2 la aku dapat mengupload gambar. Korang doa2 la aku dapat bonus ,asyuk tahun ni ek, boleh aku beli camera pink satu. Hehehe.

Quest: As a result, aku telah berjaya menjumpai gelang plastic yg sesuai untuk aku cerai2 kan dan guna untuk buat accessory kasut aku, cantik ke tak tu tak tau lagi, hehehe. Kalau nak ikutkan ade je gelang yang shining2 silver gitu, tapi mahal la, cam tak berbaloi je untuk dicerai2kan, baik aku beli je kasut baru. Gelang plastic tadi aku beli murah jek, RM4.90 je, ade petak2 hitam putih. Gelang tu kalau nak buat pakai kat tangan aku memang tak mungkin la, buruk benar, tapi kalau nak buat hiasan kasut memang sesuai. Cemane tu, ape la agaknye pembuat gelang ni pikir mase dia reka gelang ni, hilang akal ape nak bg org pakai gelang buruk camtu. Hishhhh. Aku plan nak padan kan putih dengan kasut silver tu, tgk la cemane nanti. Kalau buruk pun aku belash jek la dah kasut tu je aku bawak, tak kuase aku nak beli kasut baru semata2 nak padankan ngan baju kurung putih aku. FYI, pada majlis tu nanti, aku sekeluarga ( aku, suamiku and Iman) akan pakai color putih, ala2 tulus mulus kan keluarga aku, Iman pun aku dah buatkan baju melayu putih, cute sgt, cam budak dah besar jek, tapi aku ukur baju tu muat2 sgt ngan badan dia, jadinya tak dapat pakai lame la baju melayu tu. Takpe, raye nanti aku buatkan yang lain. Mesti comelkan.

1 comment:

Norazirawati said...

beb.. ude kawin bln 12 ko bole la tolong.. aku suruh dia hire ko jd planner beb hiasan2 ni nk tak? ni hire ada gaji ni tau...apa2 hal aku melobi si ude dulu k!