Wednesday, July 4, 2012

Lets talk about how she call her pretty mama

Who's mama are we talking about here? Amani's. Maknenye aku la. Wakaka.. Lawak spastik, jgn gelak.

Assalamuaikum and hi allzz,

Semalam buat pertama kalinye Amani FINALLY panggil aku MAMA. Can you believe that?. She's now 1 year 5 month old tau. Dia dah lame pandai ckp Ayah.. Sikit2 ayah ayah ayah.. Pastu abang, kakak, baby, nak air, bukak, roti, nasi, even ipin ( upin ipin) pon dia pandai.. In fact dah banyak la bende dia boleh ckp since tangan dia patah haritu, umur masuk setahun je dia start ckp sikit2. Tapi tah kenape bila suruh ckp mama dia x nk. Bukan x boleh or salah sebut. Dia tak nak. Dia geleng kepala. Sentap mak.

So all this while kalau kita tanye dia "mama mana?".. Dia akan tunjuk je kat aku which means she knows i'm mama but she just dont want to say MAMA. Tiba-tiba malam semalam tengah Iman dok bercakap x henti2 ( as always) sambil panggil2 aku mama ini mama itu sema ( as always also).. Secara x semena2 dia yg dok depan aku sebut MAMA.. Waaaaa.. Mak excited.. Pastu dia ulang lagi dan lagi dan lagi mcm menyanyi2.. Mama mama mama.. Alahai, cair mak tau.

So hari ini dia dah mula panggil2 aku bila dia nk anything instead of dtg kat aku and tarik2 baju aku pastu panggil aku " emmm emmmm"( kesian kan)..
So mak happy sgt Cik Jah. Ko happy tak?

No comments: