Saturday, July 21, 2012

Lets talk about Ramadhan and Azam

Assalamualaikum allssss,

Selamat menyambut ramadhan semua. G terawih tak tadi? Cewah tanye org, diri sendiri pegi ke idak? Hehe aku mengaku aku x pegi. Sape plak nk jaga anak2 and baby ni ha. Plus actually cam x sure boleh puasa atau tak sebab darah nifas still x fully kering tapi aku memasang niat juga and hopefully esok dpt la puasa. Korang dah bace niat puasa lom?

Okay, entry pasal cabaran breastfeeding tu kita postpone jap ek sebab kali ni nk cerita pasal azam dibulan ramadhan dulu. Esok kan puasa. Yeay. Selamat menyambut ramadhan dan selamat berpuasa to allss.

Actually azam aku ni tipical je, mesti ade or infact mesti ramai je orang2 islam terutama perempuan yang pasang azam cam aku ni bila sampai bulan puasa. Azam nak kurus. Kan kan kan, ade kan yang nk kurus jugak. Bukan ape korangs, sejak bersalin haritu aku dah turun 11kg. Dari 76kg dah jadi 65kg. Infact dah lebih ringan dari berat before pregnant sebab berat aku sebelum pregnant Amal haritu adalah 67 kg. So akaq adalah excited la kan bila dh menjadi lebih ringan ni. Itu pasal la akaq berazam la sesangat utk terus menurunkan berat seringan yg boleh. Gitu ayat, cam boleh jadi 0 kg plak. Takde la kan, aku aim nak turun 5 kg lagi. Too much tak agaknye. Rasenye tak keterlaluan, mcm boleh, insyallah boleh, malaysia boleh.

Since berpantang haritu aku masih lagi mood makan nasi sikit and mood makan lauk bakar2 and kukus2 saje so itu semua akan diteruskan pada bulan puasa ni. Menu sihat katanya. Diharap berjaya. Okay la semua. Mengarut je aku kan buat entry kul 2 pagi. Huhu..

Sekali lagi selamat berpuasa and jgn lupa bgn sahur jap lagi. Ape menu anda? Aku sahur nasi goreng air tangan suami.. Hehe.. Ta-ta..

No comments: