Friday, June 15, 2012

Lets talk about baby Aiz Amal and online shopping for kidswear for HariRaya

Assalamualaikum and hi allzzz,

Panjangnye title, agak-agak la kalau ye pon. Well sebenarnye rase cam banyak bende nk distory morykan so kita combine sekali la semua, nk buat entry satu-satu asyik tertangguh je. Busy bebeno gamaknye I sekarang uollssss..

So harini dah masuk hari ke 13 umur baby baru aku yang diberi nama Aiz Amal. FYI nama abangnye Aiz Iman so adik ni pelengkap la supaya esok-esok aku senang nk panggil dua-dua " IMAN DAN AMAL"...boleh gitu.. Hehe.. So far menjadi ibu beranak 3 adalah agak challenging jugak, lebih-lebih lagi Amani baru setahun 4 bulan dan masih sangatla manja. Now bila dh ade baby dia jadi lebih clinggy, always nk ade dengan aku, bila aku bangun je dia menangis nk ikut. Adoooiii aje susah nk bergerak di buatnye. Tak tau la esok kalau dh balik rumah sendiri mcm tu jugak ke, hopefully tak la. Kalau tidak aje tak siap keje dibuatnye Senah. Lagi satu bila dia nampak aku pump susu dia akan merengsa cam nk nangis jugak. Tak tau kenapa. Belum cerita lg bila Nurse and tukang urut dtg rumah haritu, dia punye menangis bila tengok nurse check aku mengalahkan aku ni kene bedah.. Melalak-lalak tak hengat.. Bila bidan urut aku plak dia baring sebelah aku, bila dia tengok muka aku cam menahan sakit je dia nangis, sudahnye aku terpakse maintain cool je walau hakikatnye makcik tu mengurut sakit gila.. Huhu..mak aku kata dia tak kesian tengok aku sakit.. Alahai anak...

As for Iman plak as always memain tak berenti, melompat berlari bercakap banyak as always tapi yg bagusnye dia x kacau baby. Infact both Iman and Amani tak kacau baby. Cuma once in a while diorg akan dtg and usap pipi baby pastu sambung main. Tapi Iman lebih senang nk jaga sebab dh paham ckp aku. Amani plak di dlm fasa berjalan ntah kemana-mana and menyelongkar itu-ini.. Habis bersepah2 rumah atoknye dikejekan dak Amani. So aku kene awasi dia lebih sebab takut ntah ape2 yg dia jumpa. Baby amal plak x banyak ragam so far. Alhamdulillah la sebab to be honest xde mase nk bagi lebih tumpuan kat dia pon dgn si kakak yg tengah nk membesar and masih manja.. Hmmm susah jugak ade anak umur dekat2 nikan .. Baru la aku tau.. Huhu.. Tabik spring kat org yg beranak setahun sorang setiap tahun tu.. Hebat gila..

So esok aku nk balik KL dh and sambung berpantang kat sane. Hopefully semuanye okay, infact aku confident je thats its gonna be okay sebab even mak aku takde tapi bila kat rumah sendiri kan kita dah biase. Lagi
pon rumah aku kt KL nun kecik je, senang nk pantau ape anak2 buat, tak mcm rumah atoknye yang panjang kebelakang ni. Lagi satu Muar ni punye kepanasan pon tahap tak hengat juga, sampai baby Amal penuh ruam satu badan, kesian tengoknye. Mintak2 balik KL nanti ruam dia kurang la sebab sepanas2 KL tu tidaklah same cam panas kat Muar ni uollsss.. Seriously.. Tak tau la kenapa. Maybe sebab muar ni dekat ngan laut kot. Dh kata kat Muara kan..

So aku akan sambung berpantang sampai bulan puase. Rase cam tak sempat je nk shopping2 raya kan, so mase mengandung haritu aku dh siap2 sibuk2 shopping online utk barang2 anak2 dan baju raya aku sekali.. Gitu...ala baju aku senang je. Beli je baju kurung pahang yg ready made tu saiz L.. Tok sah berangan nk beli saiz kecik sebab xde maknenye aku boleh kurus cecepat.. Pengalaman sudah membuktikan yg nk kurus amat memakan masa.. Huhu.. Baju anak2 plak aku beli kat a few blog and FB yg setelah disurvey2 harganye agak murah sikit compare to others. Suri rumah le katakan, ade mase nk survey2 ni.. Kalau korang perasan penjual2 baju online ni, barang2 yg dijual tu same je. Baik baju, kasut, toys, headband la ape semua sama je. Sebab supplier diorg same. So yg membezakan adelah harga je la. Ade yg markup tinggi sgt. So aku endup membeli baju anak2 dr :

FB Hsh e-shoppe, dan
 

Utk diri sendiri plak aku beli baju kat FB jugak tapi tak ingat la name dia sebab dh lame beli.. Huhu.. Pastu aku beli tudung dari cloverush.com sebab terhasut dek promosi oleh fatin liyana.. Hehe.. Anyway tudung2 cloverush mmg cantik2 pon and geram sgt tgk, so aku beli 3 helai utk test power, best ke tidak. Ternyata tidak menghampakan. Boleh la aku melaram ngan tudung2 syria aku and budget muka ayu cam fatin liyana walau pada hakikatnya nan ado Jah oiii...

K lah uollss.. Aku baru perasan yg gambar2 lam iphone aku banyak laki aku dh transfer g PC ( ni yang hangen ni) so tak dpt aku nk tayang2 gambar kat sini and spoil mood aku nk buat entry online shopping tau... Esok sambung la kat KL ek... Hmmm.. Babai

No comments: