Monday, June 4, 2012

Lets be greatfull as the baby was safely delivered

Yeayyyy...

Assalamualaikum and hi alllzz,

Updating this blog from hospital putrajaya with my newborn baby boy next to me. Suka suka suka... Baby keluar 10 hari awal dari due date, tapi maybe ade hikmahnye sebab semalam 3/6/2012 adalah hari ahad, cuti sekolah lak tu, so hospital tak sesak, cari parking pon senang je, doktor2 senior dan nurse2 taiko pon ramai yg free. Maka tidaklah anak aku kali ni disambut oleh doktor pelatih berambut pacak lagi... Legeee..

Baby selamat dilahirkan secara normal pada jam 1.50ptg semalam seberat 3.3kg... Alhamdulillah senang sgt prosesnye, aku sampai2 hoapital kul 1 tu jalan dah bukak 6cm.. Wow.. Pastu dokter pecahkan ketuban terus tak tahan2 nk bersalin, nk jalan pon dh x larat. The nurses kene tolong tolak aku masuk labor room and tukar baju aku sume, begitu pantas mereka sebabnye aku dh x tahan sgt pastu cam sesak nafas..sepantas kilat jugak diorg cucuk drip, prepare barang2 sume n tah ape2 lagi tah. Yg aku tau, aku baring je atas katil bersalin tu terus nk push. CTG yg diorg normally ikat kt perut untuk dengar jantung baby tu pon x sempat dipasang, nurse tekap je kat perut aku pakai tangan.. Hehe.. Yg penting laki aku sempat masuk labor room sebelum aku push.. Yeay.. Nasib baik dia masuk sebab aku x larat nk angkat kepala, so laki ade, dia yg support. Dengan 2 kali push shj lahir la babyboy mama.. Alhamdulillah.

Thanks to nurse Shahrizan sebab dia yg sambut dan jahit perenial( betulke) dgn sgt cekap sekali. Takde la aku stress cam dulu.

Nama baby, belom tau lagi la. Nanti dh tau harus aku update ye. Ok lah, here is my baby pic fresh from the oven. Bye.

No comments: