Friday, June 1, 2012

Lets count the days till my EDD

Assalamualaikum and hi allsss,

Another 12 days to go. I'm both excited and scared. Walaupun aku bakal bersalin anak keTIGA tipu la kalau aku kata aku x takut langsung. Orang yg beranak 10 pon still rase takut kot sebab camane pon bersalin tu tetap sakit. Tapi the good thing is after sakit sakit sakit tu habis kita dihadiahkan dgn seorg baby comel secomel mamanya.. Wakakak... So thats the motivation and aku selalu pikir I cant stay pregnant forever so lets just get this overwith. Gituuuu...

Rase macam banyak lagi bende x settled and aku kene buat jugak semua ni before bersalin, kalau x nanti kelam kabut. Buatnye aku bersalin harini, hehehe...

So the plan are:

1. Siapkan jahit manik crumble Mieza dr Kuching. Dia dh hantar baju lame dh tp x siap2. Walaupun dia x kesah tapi at least lege skit hati aku nk beranaks bila keje dh settled. Boleh concentrate baju lain plak pas pantang nanti. Mieza pon dh g oversea sekarang ni, g umrah, so balik umrah baju dia dah siap. Lupelak nk mintak tolong doakan aku senang bersalin kat mekah nun, huhuhu...

2. Kemas beg baju baby and mama utk kehospital. Muahahaha.. Haritu aku kata nk buat kan. Ternyata tak buat buat lagi... Alasannye baju2 lame iman laki aku dh bungkus simpan lam almari. So aku kene punggah balik and pilih baju mana nk pakai sebab nk basuh dulu. Nak memunggah yg buat malas tu..hehe. Aku juga telah membeli beberapa baju utk baby, online. Baju utk pakai raya nanti. Raya tahun ni aku baru habis pantang, baby pon baru 2 bulan camtu tapi harus nk bg dia comel2 sbb nanti sure kene kerumun ngan cousin2 aku yg ramai tu, hehe. Utk pakai basahan x yh baju baru la. Baju lama iman banyak. Nanti baju sampai aku tayang kat sini ek..

3. Kemas beg barang2 utk bawak balik kampung. Beg aku je la sebab ade extra things yg perlu bawak cam bengkung, jamu, pads and baju2 besar tu. Pastu barang2 jahit pon nk pack gak sikit2, kot2 sempat menjahit mase berpantang nanti takde la membuang mase, konon. Hehe. Beg baju anak2 laki aku boleh buat kemudian. Dia lg multi tasking dari aku.. Hehe..

4. Nak minum air akar fatimah. Aku ada simpan akar fatimah yg pak mertua aku bawak dr mekah tu. Patut masa bulan ke-7 haritu dah boleh minum tapi taakkkkk jugak minum2 nye.. Masa mengandung Amani dulu aku minum sekali je. Hasilnye, aku bersalin senang sgt. Sejam je dlm labor room dh bersalin. X tau la secara kebetulan ke ape tapi tak salah berusaha kan. Hopefully kali ni pon tuhan permudahkan jugak proses bersalin and harap2 doktor yg sambut anak aku kali ni bukan la doktor pelatih lelaki rambut terpacak yg maha terhegeh2
lagi, Aminnnn.. Huhu

5. Last but not least, nak makan. This weekend nak kene cover makan weh, karang lam pantang lame tu nk kene makan rebus2 je. Believe me 44 hari tu bunyi mcm kejap kan, tapi bila kau duduk kat muar yang selalu panas terik tu maka kesedapan cendol, ais cream, ABC dan semua makanan sejuk tu amatlah dirindui.. Huhu.. Aku gila suka cendol, bg la cendol biase, cendol pulut, cendol durian semua faveret. So esok mak nak makan cendol. Kat stesen minyak mobil bangsar ade satu kedai( lori kecik actually) yg cendol and rojak dia mmg sgt best. Harus paksa laki bawak makan kat situ esok. Juga teringin nk makan tom yam. Nk sedap aku selalu g Vichuda kat uptown, tapi kalau x dpt Vichuda makan kat kedai siam mana2 pon boleh je Jah.. Mak x kesah. Janji dpt makan.

Itu je kot plannye. Takde la banyak, so harus la kene buat ASAP sebab at 38 weeks pregnancy aku sepatutnye boleh bersalin bila2 mase. Tak boleh nk jangka kan kan kan.. Lagi awal lagi bagus, tak sabar nk jumpa baby and tak sabar nk berperut kempis.. Hehe..

No comments: