Monday, June 18, 2012

Lets give Cocoa Collagen Power Plus a try

Assalamualaikum and hi allzzss,

Korang mesti pernah and dah lama mengamalkan pengambilan kolagen ni kan sebab selalunye orang lain memang lagi advance dari aku.. Aku memang selalu cam kedekut bila nk keluar duit utk beli makanan kesihatan.. Asyik nak spend duit beli baju and makannn jek..

So pada suatu hari aku telah tergerak hati untuk mencuba mengambil kolagen. Kesedaran mula timbul apabila aku mula perasan mase aku pregnant haritu yang kulit muka aku sangat la kusam tahap tak lalu nk tengok. Entah2 dh lame kulit muka aku kusam camtu tapi sebelum ni aku masih lalu lagi.. Hehe.. So bila muka sendiri pun kita dah tak suka tengok ni namanya dah tahap kronik ye, maka wajiblah kita lakukan sesuatu sebelum suami kita pulak yang tak lalu tengok muka kita nanti... Haaaa, takut tak?

So aku mula la aware je bila ade blogger2 yang menjual kolagen gebang kat entry diorang and menjual menatang tu. Kebanyakkannye kolagen ni mahal2 ye sebab selalunye ade include sejenis hasil laut iaitu Glutatione, korang google la sendiri, as one of the main ingredient yang menjadikan kulit cantik dan muda. Blog mak hanis zalikha ade jual tapi sampai 400++ akak tak mampu dek.. Blog peejburhan pon ade jual jgak, brand yg berlainan tapi sampai 200++.. mahal la plak nak kene spend utk dpt kulit cantik ni kan..pendek kata macam2 product collagen ade di pasaran sekarang, tepuk dada tanye diri sendiri duit ado ke nan ado..

Jadinye pada suatu hari secara tak sengaja, semasa aku sedang online shopping baju anak2 tetiba tercome across this Cocoa colagen power plus.. Murah saje sebab dia takde campur ingrediate hasil laut tu.. Kolagen koko sajerk.. Tapi testimoni cam gempak je kan, biase lettew...antara testi yg menarik minat aku, kulit makin cerah, bekas jerawat makin pudar, strechmark makin pudar,ketiak makin cerah( time mengandung ketiak hitam uollss, benci), breast makin montok( as if breast aku x cukup montok ngan susu ni semua hehe)...kan dh kata, testi cam gempak kan... Hehe..tapi kali ni aku memilih utk mencuba la sebab murah, tapi barang murah ni berkesan ke?.. Kita cuba dulu baru tau.

Aku pon orderlah Cocoa colagen power plus tu dari kak Faz, pemilik mybabywearcollection.com, laku betul collagen dia, stok pon kjap ade kejap takde katanye. Bila dia announce ade stok je sila la laju-laju order online kalau x geget jari le kau bedah..untuk 30 packet kak Faz bagi promo price Rm 50 sajork. 10 packet Rm 19.90.. So aku pon beli la 30 packet, satu hari minum satu packet je, so tahan sebulan. So far baru minum seminggu, cam risau gak sebab breastfeed baby ni, takut tak serasi plak ngan baby. Tapi so far baby okay jek, so akaq proceed sajork..

Dah ade kesan +ve ke?.. Kulit muka cam better skit. Takde la tetiba jadi cerah cam Sasha Saidin( motif?)..tapi takde la sampai aku x lalu tengok muka sendiri. Tapi strechmark masih ade, ketiak masih hitam.. Larikssss..kesan jerawat? Oh, saya memang takde kesan jerawat, muka saya jerawat tak suka tumbuh. Tapi takde jgak flawless, kusam jugak.Hmmmm..dah makin tua Senah..

Nanti dh cukup 30 hari kita tengok before and after photo ye.. Sekarang cam awal no.. K la you allss.. Ta-ta..

No comments: