Saturday, February 21, 2009

Lets talk about some cool gadgets

Seperti post yg sebelumnya, aku masih lagi tidak gila duit, tapi aku masih kuat berangan. Dan harini aku berangan, kalau bonus tahun ni banyak aku dah aim nak beli satu @ dua benda yg sangat best ( kalau bonus sepuluh bulan ke boleh la belasah dua2 sekali, kalau setakat bonus tiga bulan boleh jugakaku belasah satu lepas geram, tapi kalau bonus sebulan maka aku gigit jari la sahaja). Aku bukan la gile sgt ngan new gadget. In fact aku punye handphone pon punye la buruk, budak sekolah je pakai handphone macam aku pakai tu, Nokia series ape tah, dah 4 tahun aku pakai, function memang basic gile janji boleh receive call and message cukup, camera pon takde. Tapi selagi dia tak rosak aku tak nak tukar yg lain. Tapi aku tersangat suka dengan dua benda ni. Yang satu tu sangat cute dan yg satu lagi sangat best tapi kedua2nya bukan keperluan pon, which mean kalau takde pon takpe, setakat kehendak je.

Notebook Dell Inspiron Mini 9

Like I said, I don’t really need a notebook since I’m in the office all the time but the fact that this notebook is so cute, light – only 1.035kg, portable – only 8.9 inch LED display and it’s already fix with build-in broadband really makes me dream of having one. Plus there’s a variety of colors to choose from(pink for me please) and it can fit nicely in my handbag because the size is so cute and slim. Syoknya.

DSLR Canon EOS 400D

Bestnye kalau ade DSLR. Aku suka photography tapi tak pandai dan takde skill pon, cuma minat dan suka sgt tgk gambar2 yang cantik. Ade orang rase kalau ade DSLR sape2 pon boleh ambik gambar cantik tapi pada aku setakat ade Camera canggih je tak cukup, kita perlu ade minat dan skill untuk membolehkan kita came out with a very nice photo. Mase aku nak kawin dulu, aku suka la bukak websites and fotopages tengok gambar2 cantik2 especially weddings photo la dan aku agak geram jugak bila ade sesetengah photographer tu boleh letak harga pakej mahal2 tapi bila tengok gambar2 diorang tak cantik dan tak berseni langsung. Setakat ambik gambar2 basic, angle2 yang common, very unimaginative pastu touch up gila2 ngan photoshop tapi harga pakej dia mengalahkan professional. Tak tau la macam mane diorang ni ukur hasil kerja diorang tu. Yang kesiannye bakal2 pengantin tu la, bayar mahal2 tapi gambar ala kadar jek. Itu la sebabnya aku berangan nak beli Canon EOS 400D sebab aku rase yg ini agak basic dan sesuai untuk orang yg takde skill macam aku untuk menambahkan ilmu didada. Beli yang canggih manggih pon tapi kalau tau pakai auto je pon tak guna jugak kan. Lagi pon DSLR bukannye murah, so standard2 budak baru belajar cam aku ni pakai la yg paling murah saje. Itu pon harga ribu2 jugak.

So insyaallah kalau ade rezeki dapat la aku beli salah satu atau dua2 sekali benda kat atas tu bergantung pada berape banyak company aku bg bonus tahun ni. Kalau bonus tahun ni setakat sebulan dua, tak pon takde langsung sebab ekonomi merudum maka alamatnye aku postpone lah sahaja angan2 aku tu ketahun hadapan. By the way, each of it cost around RM2200 – RM 2300. Pada sesetengah orang mungkin tak mahal tapi pada aku kalau takde duit lebih lupakan saje sebab aku sayang duit aku, banyak je bende lain aku nak bayar. Waaaaaaaaaa……………………

p/s: aku sgt tak yakin pon bonus tahun ni banyak dah kate kemerosotan ekonomi. Jadi aku akan terus berangan dan berangan lah ye, hehehehehe.

No comments: