Monday, January 19, 2009

Let's talk about Umbrella, ella, ella



Sudah TUAkah aku?

Pada 13hb Jan yg lepas, kawan baik aku Zira call dengan suara yg maha excited time senja2 kala, aku pon baru je sampai parking apartment. Utk pengetahuan umum, Zira dah sebulan duk melepak kat rumah, bukannye dia dah jadi surirumah sepenuh mase, tapi dia cuti sakit, pergelangan tangan dia cedera, ala2 retak agaknye sampai kene balut and doktor pakar bg dia cuti sebulan berehat di rumah. So agaknye kerana keboringan duduk dirumah lame sgt maka Zira pon kadang2 menghabiskan mase melayari internet di rumah. Agaknye itu jugak la yang buat dia dapat idea yg maha excited tu lalu terus call aku nak menyuarakan usulnya.

Zira ajak aku pergi concert Rihanna kat Stadium Bukit Jalil pada 13hb Feb, bulan depan. Wowww. Dan yang menariknya dia nak belanja aku. Wowww. Isn’t this like the best offer ever? Bukan je dapat pegi concert Rihanna, bukan Madonna, bukan Santana, bukan Saujana dan bukan jugak Nana Norgaya, tapi Rihanna. (for those who don’t know, aku suka Rihanna, and I know it’s typical that I started to like her since she came out with her hit single, Umbrella, but I have other reason to love that song so much, the song reminds me of my honeymoon because the first time I ever heard the song was on my honeymoon and I kept singing the song the whole time. So now, every time I heard Umbrella playing, BAM!!! There’s the flashback of my honeymoon. So, the song really has sentimental value in my heart and I’m shamelessly claiming the song as “my song”, Jgn Marah), pastu tak payah keluar duit pulak tu, FREEEEEEE, bawak badan je. Sape tak nak? So, aku cakap kat Zira nanti aku confirm kan balik sebab macam2 mane pon aku tetap kene tanye suami aku dulu jugak kan.

Suami aku, dia takde kate tak boleh, dia suruh aku pikir sendiri sebab dia kate dia tak yakin aku boleh tahan lame2 dalam concert tu nanti, karang baru halfway aku dah ajak balik.

To be honest, I’m actually pretty excited but at the same time kind of hesitated to go. Excited sebab aku dapat pergi concert, boleh release tention, lepas gian jerit2 macam orang gile jap, boleh lupa diri jap, tak payah pikir pasal keje, pasal hal kat rumah, just have fun. I really think I deserve a break after all. Hesitated sebab aku tak rase aku sanggup nak buat semua tu, aku tak sanggup dah nak jerit2, lompat2, terkinja2, bersesak2 dengan orang ramai dalam keadaan yg dah tentunya bising dan spotlight sane sini. Aku rase janggal. Kalau 3 atau 4 tahun lepas mungkin aku tak akan kata tidaakkk, tapi sekarang ni aku tak rase nak buat semua tu dah walaupun diberi peluang keemasan. Kenape eh ? Adekah ini bererti aku dah TUA ? Nak kate tua sangat, aku baru nak masuk 29 tahun ni (statement tak nak mengaku dah tua). Rasenye kalau aku still bujang trang tang tang, still slim melim, still ranggi manggi, mungkin aku nak lagi buat benda havoc2 ni. Tak pon agaknye sebab aku dah ade anak so aku rase cam tak sesuai je omak2 nak melompat2, dah la badan ku semangat, buruk benar rupenye kan.hehehe..Ntah la. Korang rase ?

Jadi aku mengambil keputusan untuk tak pergi. Sorry Zira, bukan tak appreciate, takut membazir je bawak aku pastu nanti orang semua happy2 aku pulak boleh duduk je kat situ, ala2 malu-malu mak kucing gitu.hehehehe…..Zira, please know that you can always stand “under my umbrella, ella, ella, eh, eh ,eh”……..

3 comments:

MK said...

babe..aku memahami, aku pun gini la. one part of me still wanna have fun. the other part takmo sbb rasa mcm dah not my priority no more.

apa2 pun, once in a blue moon, kita kena cuti dr jadik isteri & mommy ok. just be eyda bukan mama iman or wife laki ko (soly aku lupa nama). hang out dgn girlfren. ketawa2, joke2 bodoh/lucah.

pastu back to reality la..heheh

Norazirawati said...

weh.. nasib baik tak jadik tau.. kan 13hb jumaat lepas aku demam flat giler2 sampai mengjangkit kn virus demam aku kt laki aku!! imagine kalo kita beli gak tiket hr tu pastu gi gak psl sayang nk burn.. mau kita mcm si tua kutuk bengong2 terkial2 tgk org lain terkinja2!! aku kalo dh demam kau tau je la mcm mana rupa nya.. pontianak harum sundal malam pun lg semenggah!!!

eyda said...

serious kite akan macam pompuan tua tak kene tempat dengan ko yg demam pastu aku pulak yg terbatuk-batuk...hahahahah