Saturday, January 31, 2009

Lets talk about trip to Sg Klah hot spring

Mase cuti chinese new year haritu kitorang join kawan baik suami aku g berkelah ke Air Panas Sg Klah kat Sungkai Perak. First time aku g situ, lalu selalu tapi tak pernah plak terpikir nak pegi. Tapi bila ade kawan ajak laju je plak kitorang nak join ye tak,hehehe, tak malu betol. Ala, kalau g ramai2 kan lagi best, kawan suami aku tu pon siap g ngan anak bini, adik, mak semua. Memang meriah la. Tapi haritu hujan renyai2 la plak, so kitorang berpiknik la dalam hujan renyai tu, standby je payung kat sebelah, in case tetiba lebat. Tapi memang sepanjang hari tu hujan tu datang dan pergi ala2 renyai2 manja sahajork. Cantik la kan. Leh la g mandi manda.

Memandangkan haritu public holiday, aku rase korang dah boleh agak macam mane sesaknye tempat tu dengan orang. Aku yg first time sampai situ tak sangka la plak tempat tu akan ade tersangat ramai pengunjung memandangkan sg klah ni takde la glamour mane (pade aku la), nak g pon, jalan nye ala2 jauh ke dalam, kalau g dalam lagi sikit memang sampai la kawasan orang asli(kitorang tau ni sebab dah terlajak ke dalam mase nak ke sane). Kawasan air panas tu memang besar la, ade banyak section jugak, air sejuk pon ade, air panas yg tak panas mane pon ade, air panas yg sgt panas pon ade, yg ala2 spa pon ade. Tapi kitorang tak pusing habis pon, ramai sgt orang, rimas,g kolam air sejuk yg ade replica sotong kurita besar gila tu, pastu g rendam kaki kat air panas (memang panas pon).






First time jugak bawak Iman g berkelah. Nasib baik dia budak baik tak banyak kerenah n tak banyak mengenget. Walau pun dia dah mengantuk gila tapi dia tak meragam sgt sebab dia ni suka tengok orang dan kat situ orang memang la sgt ramai, so dia asyik la tengok orang sane sini.hehehehe.

By the way, esok genap la umur Iman 6 bulan. Dia sekarang dah pandai cakap mammaaaa, kadang2 ammaaa...and dia akan cakap macam tu bila dia nak susu, so aku tak tau la dia sebenarnye panggil mama ke atau ammaaaaa tu maknanya "nak susu"..hehehe

1 comment:

Norazirawati said...

aku tgk muka iman ni mcm pak su mirul dia la......dh besar ni lg serupa..