Wednesday, March 2, 2011

Lets eat

Hi all,

Harini takde nak sembang panjang, just nak cerita pasal makanan, makan tghari tadi, dan makan tengahari yg lalu. Kira sesi tayang makanan yg belum pernah ditayang disini walau pun sebenarnye kejadian sudah lame terjadi tapi lupe nak upload gambar ( or rasenye sebab at the time aku takde internet sebab tu gambar2 tu jadi tukun)...

Today's lunch, aku bakar ayam and vegi. Cepat dan mudah. Just campur je semua bahan tu, salt,pepper,cajun,italian herbs,paprika and olive oil dan masuk lam oven.

Utk perut melayu yg takut tak kenyang kalau takde nasi, maka kite makan lah bersama nasi. the taste - vegi tu sedap tapi ayam macam ade yg kurang.

Ini bukan aku masak, chef restoran madam kwan yg masak. Nasi bojari ke bukhari ke basmati ke, ape tah namenye tak ingat. Boleh tahan sedap.

Yang ni special, nasi ayam MK yang masak mase aku g raye rumah dia suatu mase yang lalu. Aku makan bertambah ye.

Oatmeal raisin cookies yg aku buat suatu ketika dulu. from time to time aku memang suke buat cookies besar2 camni sebab feeling2 FRIEND (sebab lam cite tu diorang suke makan cookies kat cafe tu, got it?) hehe. Aku akan buat doh 2 batch pastu simpan lam peti ais. Bila nak makan keluarkan, buat bulat2 besar tu, bakar. Sedap makan panas2. Tapi dah lame tak buat cookies..mmm.....resepi, len kali aku bg.hehe
Puding lapis coklat and jagung resepi dari blog My Kitchen Snippet. Suke try resepi dia sebab puding yg dia buat cantik2, geram tengok.
Ini plak ice cream very rocky road from walls. Feveret aku masuk time pregnant haritu. hehe. Yg ni tak payah masak. Bukak freezer terus bawak g depan TV and layan.
Sekian.

1 comment:

MK said...

whaattt? nasik ayam tu raya 2 tahun lepas punye dek.. lawa pulak rupanya dari camera ko ye. selamat bepantang.

p/s: kdg-kdg masih tersilap nak belok ke kiri konon nak jemput ko balik keje dek.. haha