Sunday, May 13, 2012

Lets talk about anything je la... And 36 weeks of pregnancy

Hi all,Lame sungguh x update blog ni. Been very busy with my beading work, alhamdulillah tempahan agak byk tapi being sooo pregnant aku x leh tamak sgt, takut tak terbuat pastu takut bersalin awal karang tak dpt customer nak pakai baju utk raya. So aku amik agak2 yg aku larat, STILL aku kadang2 rase x larat, bukan ape, banyak distraction dr budak2 kecik kat rumah ni. Macam2 kerenah weh, abang dh okay skit, takde marah2 suruh aku lukis superhero itu ini, dia lukis sendiri je sekarang, cuma aku kene layan dia ckp je la sebab dia mmg suka cakap, bercakap x berhenti2 selagi x tido weh, letih aku tgk. Yang si Amani pulak, semenjak berjalan dah makin laju ni, pandai plak memanjat sane sini. Aku punye work station jgn cakap la, pantang aku lepe skit laju je dia dtg sambil tangan mencapai2 bekas manik aku... Arghh marah sungguh tau, kalau berterabur manik2 tu boleh buat nangis ye nk kutip n asingkan balik. Pastu laju je dia masuk dapur. Aku paling pantang kalau budak2 ni masuk dapur, bahaya la kat dapur tu ade macam2 barang kaca la, suis la, pastu wayar pun dia suka tarik. Sesak nafas aku dibuatnye.So dgn kerenah budak2 ni, keje yang boleh habis cepat pon jadik lambat. Tak pon aku terpaksa la stay up malam2 siapkan menjahit manik sebab time tu budak2 dah tido. Like last night aku tido kul 4 pagi ye sbb nk siapkan baju nikah customer, dia nk dtg collect harini. Itu pon actually ade tiny bit lagy aku x smpt siap mlm tadi sebab iman tiba2 terjaga kul 4 pg tu pastu keluar ke living room. Iman mmg mcm tu, kalau terjaga malam mmg akan cari mama and ayah... So nak bagi dia tido balik aku terpakse la masuk tido sekali. So bangun pagi tadi kul 6.30 kepala rase pening gila, siapkan lagi skit baju tu, pastu aku dh terbaring je kat living mengantuk yg amat.. Laki aku masak breakfast pg tadi, aku x masuk dapur langsung. Aku ingat dia masak nasi goreng sbb mmg aku dh prepare nasik lam periuk mlm tadi nk utk buat nasi goreng pagi ni. Sekali dia masak lauk plak. Ikan bawal goreng ade garnish sawi goreng pastu kentang goreng. Semua goreng ye.. Hehe.. So pagi ni kita breakfast berat ye. Aku x lapar, aku mengantuk, tapi org dh masak kita makan sajork..Lepas makan goreng2 tunsemua mula la rase nk minom kopi, tapi nk kene bebel minum kopi depan laki aku, pregnant x boleh minum kopi katanya. Easy for him to say, yg dia g minum depan aku tu apsal.so just waiting for him to go out sbb aku actually ade simpan pack of instatnt nescafe.. Hehe aku mmg jahat, tapi i just cant resist coffee at least a cup per day. So aku beli instatnt neacafe tapi yg mild je sbb kononnye mild ni kafein x kuat, tapi bila rase hampeh, x sedap la. Patut beli yg regular je. But in the mean time mild will do, better then takde langsung.Pastu teringat2 kek lam peti ice, black forest kek secret recipy, yeayyy beli kat kl sentral smalam.MK ade bg kek jugak haritu, buah tangan dr bandung, tapi sedap sgt sehari je dh habis kitorang bedal.hehe.so since laki keluar ngan iman g beli barang dapur, amani plak tido, jap lagi mama nk layan slice of cake with a cup of coffee.. Bestnye..As for pregnancy update, this time of pregnancy sgt la senang sebab xde morning sickness langsung, just mual2 biase je tapi makan boleh je as usual. Pastu mengidam pon x sgt, just gila makan kek je la, tapi mase last check up on 27/4 haritu dr kata berat aku turun. At third trimester selalunye berat aku naik mencanak2 tapi ni boleh turun plak. But Dr kata berat baby normal so no problem. Pelik gak aku, mmg aku x Makan nasi sgt, tapi aku kuat makan manis kan so aku ingat berat naik la.but then again aku pon mmg dh sedia gemuk, setakatbturun berat SEKILO je tak kesah la sgt. So now at 36 weeks berat aku 76kg. 13/6 which is sebulan from now is my due date, maybe naik la lagi sekilo, bagus gak berat tak naik byk kan senang skit mak nak kurus pasni nyah... Huhu.. Time iman dulu berat aku nail sampai 83kg.. Time amani 79kg..kali ni makin kurang. Good.and i have a feeling that kali ni pon aku akan bersalin awal jugak. Or maybe sebab aku dh start rase x selesa kot, biase la masuk bulan ke lapan je mula la rase x sabo nk beranak kan. TETAPI barang2 baby satu hapah aku x prepare lagi. Nak beli ape pon aku x tau. Aku cuma terfikir pampers newborn and baby wipes je. Baju byk dah, pakai je baju iman, BABY BOY kan. Tapi beg baby and beg aku yg nk dibawak ke hospital nanti mmg x pack lagi la. Maybe nanti jadi cam mase aku bersalin amani. Dah start rase contraction baru packing barang..tapi amani dulu baju semua dah siap susun, baju gigirl kan mama excited skit mase tu. hmmm tgk la nanti ade mase free aku kemas, sekarang busy menjahit, nk setel semua before bersalin. Ape lagi nk sembang ek.. Itubje la kot for now.. Tak sabar nak makan kek la.. Hehe.. Untill next entry.. Boboiboy...

2 comments:

MK said...

dek...perenggan dek..perenggan. Marah cikgu BM ko tulih gini tau. akak takpe..mmg kepochi. kalau ko tulis bahasa jepun pun akak carik translation.

coffee tu akak minum je...tp secwn sehari je kot. so far alhamdulillah ok je

eyda said...

Haha.. Iphone ni la kak, sy dh buat perenggan tapi bila post perenggan takdak, nk repair x tahu sbb the phone is smart but not me...hehe...

Sy mmg minum sehari secawan jek neacafe tu, buat lepas gian.. Hehe..