Sunday, May 20, 2012

Lets beat the heat and go to sleep

Hi allz, assalamualaikum...

Lately dh jadi cam rutin tido plak yang aku akan terjaga tengah malam sebab tak tahan cuaca panas sangat. Aku akan masuk tido kul 10/11 mlm with the kids and as always akan tertido sekali. Pastu around kul 12-2am camtu aku akan terjaga dgn badan berpeluh-peluh tak hingat cam baru lepas berlari plak. Like right now la, aku terjaga sbb panas sgt, tak boleh tahan weh. Adekah sistem pengudaraan di dalam bilik tido aku tak bagus? But then all this while elok je pon bertahun2 aku tido lam bilik, cuma lately ni je.

So as a solution dah berapa mlm ni aku asyik tido kat luar je, kat living room betul2 bawah kipas plus extra kipas meja kat hujung kaki aku. Rasenye cuaca kat KL ni pon mmg agak panas akhir2 ni plus the fact that i'm pregnant pon menyumbang gak kepada kemeningkatan suhu badan aku yg melonjak ni. Atau mungkin ade faktor lain cam byk dosa sgt so tuhan balas dengan kepanasan didunia gitu..

I dont know la kan, tapi pernah la dengar ade org ckp pasal berat dosa. Cam ade setengah org tu badan dia kurus tapi bila timbang berat badan unusually berat. Selalu org kata " ko ni berat tulang ni".tapi aku pernah dengar ade yg kata " berat dosa la kau ni".. Tak tau la mmg ade benda-benda camtu or orang tu memang jahat mulut suka2 nk tuduh org lain byk dosa.. Hehe..

Takpe la, akan cuba menidurkan diri jap lagi tapi sekarang ni x boleh nk lelap lak so layan menjahit jap bertemankan kipas kesayangan aku. Kipas ni umur dia sebaya dgn Amani tau sebab laki aku beli mase aku lam pantang bersalinkan Amani dulu sebab kat Muar lagi panas cuaca nye. Tak boleh aku bayangankan mase aku lam pantang next month kat Muar, sure panas gila and as always aku tak kuase nk berstokin2 and berbaju lengan panjang bagai and mak aku akan membebel2... Hehe.. We'll see...

No comments: