Wednesday, May 23, 2012

Let's talk about baby stuff

Assalamualaikum allssss,

As all know, well if you all know la kan, I'm due with my third baby in few weeks time. 13/6 to be exact. Tak sabar rasenye nk bersalin sebab firstly, of course tak sabar nk jumpa baby ni, secondly, tak sabar nk mempunyai perut yg Kempis kembali dan boleh tido berguling dengan girangnye...tetapi preparation utk bersalin satu hapah pon x buat lagi. Why?

Hentah la ek. Nk kata busy bebeno, setakat nk kemas beg baby tu makan mase berapa lama la sgt. Tapi nk pack baju yg mane? The thing is aku x beli langsung baju baru utk baby, ade la satu, tight warna hitam and barut sehelai. Itu sahaja. ITU SAHAJA. Yang lain-lain? Pakai je la barang Iman and Amani. Tak baik membazir kan. Pampers aku beli lanyg baru, takkan pakai pampers amani plak kan.. Kikiki, ok tak kelakar...Kesian kan anak ketiga sbb pakai baju-baju buruk jek.. Huhu

Bukan tak excited tapi nk buat camana. Dah lumrah la, mmg anak sulung tu dpt pakai SEMUA baru. Anak kedua pulak, kebetulan perempuan, so dpt la baju pink2 baru jugak. So now that i already have both a boy and a girl, dah ade baju pon for both gender, , membazir plak rasenye nk beli lagi. Since the next baby is expected to be another boy, pakai je la baju Iman. Baju Iman pon byk and elok2 je..

So kalau dah semuanye ade kenape tak kemas-kemas lagi beg baby? Kemungkinan besar sebab MALAS.. Adoiaiii mama. And that is not all. Makan pon tak berape nk jaga ye sekarang. Kalau sebelum ni aku suka makan sayur, sayur tu cam appetizer la, kalau makan nasi takde sayur tak lalu makan, tu yg anak aku lahir2 besar tu, mamanye makan selera. Tapi this time aku sgt malas nk masak sayur. Sanggup makan nasi kosong ngan telur goreng je. Obimin pon amik acuh tak acuh, susu utk ibu mengandung apetah lagi. Tapi susu tu mmg dari dulu aku x suka sgt, walau pun sample byk tapi minumnye idak... Aku minum susu kotak dutch lady instead. Lg sedap. Hehe..

Tapi tu lumrah la kan. Mase mengandung sulung, kita bagi 100%, semua yg terbaik utk baby, aku sanggup tak makan fast food, sushi and coffee for 9 months. Padahal tu semua antara kegemaran aku. Mengandung anak kedua dh start acuh tak acuh dh.. Huhu.. Tapi alhamdulillah la anak2 semuanye sihat belaka.

So i'm planning to pack the bag today. Dah la lagi 3 minggu je aku due, buatnye bersalin awal tak ke panik nanti. Pastu kalau rajin lagi kemas la beg aku skali, lagi pon barang2 aku pon semua dah ade cam maternity pad, disposible panties, bengkung, jamu leesa formula ( first time pakai leesa, nk cube )...Hopefully plan berjaya... Berusahalaaahhhh..

No comments: