Thursday, May 17, 2012

Lets be jealous and cry like a baby

Hi all,

Lately aku rase aku asyik cerita pasal stress ngan anak la, distraction la, penat la and guess what? Harini cerita yg same. So kalau rase dh meluat bace crita pasal aku mengada2 merungut ( mcm ade pon yg bace blog aku ni ) sila la abaikan entry kalini.

Actually aku jeles gila ngan Tina Zuriana sbb dia adelah sgt penyabar and selalu cool je ngan anak2 dia kan, padahal anak dia 3 kot. Setahun satu. Lagi ramai dr anak aku. Aku baru 2 anak dh rase cam kene sakit darah tinggi bila anak2 aku gaduh/ buat sepah/ meragam/ muntah dan lain2...sgt la jeles sekali bila membace blog Tina bilamana anak dia terjaga kol 1 pagi and main2 and tgk tv untill 4 in the morning pon dia leh cool je.Padahal its weekdays, esoknye kene bangun pagi g keje..

Aku ni ha dah la tak keje sekarang ni. Aku dah jadi fulltime housewife kan yang kononnye cita2 aku sejak habis belajar. Tapi bila cita2 terlaksana aku jadi ala2 nk sakit otak plak bila anak2 aku buat perangai. Dimanakah kesabaran aku. Adekah ini gara2 hormon ibu mengandung ku? Mungkinkah kalau aku tak mengandung maka aku lebih sabar. Entah la Jah. MUNGKIN. Tapi Tina mengandung gak, dia sabar je. Akak kene berguru ngan kau pasni Tina cemane menjadi ibu penyabar.Yang pastinye, harini aku stress sgt sampai 2 kali aku menangis lam bilik sorang2.

First sebab Iman. Dia makan memilih skit so aku tanye dia harini nk mkan ape. Dia kata nk sole sole la. Nway sole2 tu maggi, gara2 suka sgt tgk cerita hantu kak limah balik rumah ( ade satu adegan diorg makan maggi sambil nyanyi lagu sole2 ) so iman panggil maggi mee tu sole sole. So aku pun masak la maggi goreng utk dia. Masak letak sayur letak telur bagai ni walau dia x makan sayur saje aku letak sbb nanti sayur tu aku yg bedal.. Hehe.. Dia makan byk, dah nk habis pon, sekali secara tak semena2 dia boleh muntah, almost semua yg dia makan tu muntah balik. Kesian kann.

The thing is, dia mmg suka mcm tu, skit2 muntah, rase lain skit muntah, padahal bukan demam pon. Mengada2. Aku plak ntah kenapa rase frust sgt sbb dia dh la susah nk makan, dia yg mintak maggi pastu aku penat2 masak, ye mmg penat ye walau pun cuma maggi, tapi utk aku yg dh x boleh nk diri lame dan x suka berpanas2 di dapur n berpeluh semua, penat x hilang lagi sekali dia muntahkan semua. Membazir dan membuang mase aku je rasenye. Gila punye mak kan, masak utk anak pon rase membuang masa. Tah la, tapi aku frust gila gila. Sampaikan siap je aku tukar baju dia and bersih kan muntah2 tu semua aku masuk bilik, dok depan kipas sebab aku penat pastu aku menangis kuat2..loser kan. At least aku tak bedal Iman tu, tapi jerit2 marah2 pon menyumbang gak kepada kepenatan tu. jiran2 aku sure dah lali dengar aku marah2 anak aku hari2... Hmmmmm...

Lepas tu aku dh takde mood nk sambung menjahit so aku paksa dia tido. Iman selalu x jalan kalau aku suruh2 tapi bila aku dah nangis2 camtu dia ikut plak. Terus dia baring depan tv tu tido. Barulah bernafas skit rasenye and aku dpt la aku sambung menjahit skit. Org menjahit manik ni mmg la perlukan kesabaran. Bila kesabaran tu hilang, mmg x lalu nk tgk jarum dn benang tu.

Second time pon Iman jugak buat hal. Agak2 dh petang skit lam pukul 5, pinggang pon dah sakit so aku baring la atas katil sambil layan blog Fatin Liyana, sekali budak2 kecik dtg main2 keliling aku. Tak kesah la. Pastu diorang main2 ngan aku. Layan la anak2 kan. Satu perangai iman ni, dia kalau tgh seronok sgt main dia lupe semua pantang larang, dia naik syok sendiri. So tgh gelak2 main2 sekali dia lompat atas pinggang aku. Kuat plak tu. sakit gila aku terus menangis dan dan tu gak. Nasib baik aku baring mengiring, kalau aku terlentang x ke penyek perut aku. Iman x tau nk buat ape terus lari keluar bilik. Tak tau nk marah ke ape tapi aku nangis je la nk buat cemane dh sakit.

So harini saye jadi mama yg x tahan cabaran dan sgt loser rasenye. Untill next time. Thanks for not reading / reading this entry.

No comments: