Thursday, November 13, 2008

Lets talk about my precious

Yesss....This is one topic that i will be repeating again and again and again in here. Topik yg aku tak akan jemu cerita sampai korang nak muntah baca, tapi jangan la muntah yek, cerita dia sweet2 and comel2 jek, about my little baby that i love soooooooo much. IMAN.

Iman sekarang dah 3 month n 13 days, senang je nak kira umur dia sebab dia lahir 1hb ogos 2008. Betul la kata orang penangan anak sulung ni lain macam sikit sebab aku n suami aku sekarang tengah kemaruk sgt ngan budak kecik ni, buat ape pon ingat dia, setiap kali dia buat aksi baru je cepat2 amik gambar dia, kadang2 dia tak buat ape pon,dia tido je pon kitorang amik gambar dia gak, geram.Sudahnye umur dia baru 3 bulan tapi gambar dia je dah 500 lebih dalam memory card tu.Gambar aku ade banyak tu, memang tak la kan.Larat ke nak cuci kak oi, tak tau la tapi suami aku ade buat gambar2 kecik dia (besar macam book mark) utk simpan dalam wallet.


mase ni Iman baru umur sebulan

Aku dulu berpantang kat kg sampai Iman umur sebulan je, 31st Ogos aku balik la KL sebab kesian pulak laki aku puasa sorang2. So, sejak dia umur 1 bulan aku jaga dia sorang2 kat rumah bila suami aku g keje sampai la sekarang ni aku dah jadi mama Iman yg expert jaga Iman, hehehe. Mase first few days tu susah jugak la sebab dia susah nak tido malam, timing dia lom betol lagi, tu yg kadang2 kul 2 pagi bangun tido nangis nak dukung. Tapi lama2 dah ok dah, sekarang ni Iman tido pukul 9.30malam sampai pagi straight. Paling lambat pon pukul 9 pg dia bangun la nak susu, tapi sejak aku dah start keje ni dia bangun pukul 5.30pg. Nasib aku baik jugak la sebab Iman ni jenis tak menangis bila bangun tido, dia celik2 mata nampak muka mama ngan ayah dia je terus senyum. Baiknye anak mama. Kalau tak satu hal jugak nak bersiap g keje.


Time ni la Iman selalu berjaga malam nak susu. terpacak tak rambut dia? hehehe

No comments: