Wednesday, November 12, 2008

Lets talk about my new blog

Obviously i'm very new to this blogging thing, so i dont really have an idea on how those blogger with great beautiful organized blog create their blog page, but today i do and through the hard way. Satu2 aku cuba, try an error, lama jadi jugak. Bak kata cikgu sekolah masa sekolah rendah dulu, Usaha tangga kejayaan.

Mula2 lagi aku dah pening dah, nak kene create blog name. Lame gak aku menung, nak letak nama aku ke?tapi memandangkan aku memang plan nak cerita pasal ape2 sahaja jadi anything would be the perfect title. Tapi lepas tu kene plak create blog address. This part is even harder because since i'm kinda the last person on earth to have a blog, pretty much most of all the great and catchy words i can think of is taken. Aku terpikir jugak nak letak talktomamaeyda.blogspot, konon2 semangat kemamaan la sangat ni kan, tapi rase bunyi macam kelakar je, macam mama bosan (korang ingat tak mamabosan dalam movie ape tah..hehehe), pastu nak letak talktothehand.blogspot tapi rase cam kurang ajar la pulak, so aku put letak la talktoeyda dah name pon blog aku kan. Tapi pastu aku rase macam tak sesuai jugak sebab bukannye aku ni pakar kaunseling nak orang datang cakap ngan aku, tapi aku redha saje sebab aku dah save dah, aku malas nak tukar lain. Kira aci je la okey.

Bab nak create new post ni aku memang terrer, sebab kate keje aku kat office ni dok depan pc menaip je kan, cuma bab2 nak tambah2 gambar tu mula2 blur sikit tapi pastu aku cuba dengan gigihnye sampai aku berjaya ya kawan2. Cuma sekarang yang aku ala2 blur adalah camane nak tambah gadget yg sesuai kat tepi ni macam followers tu, adakah followers tu sama dengan visitors (aku memang buta IT sikit senah oi, kalau tak harus aku dah lame buat semua bendeallah ni kaedahnye). Jadi aku akan terus la mencuba dan aku harap blogger2 senior macam Mak Kintan dan The yoga instructor tu berbangga la sebab aku jadikan blog korang sebagai reference.

Anyway, aku ni kan budak baru belajar, so kalau salah tolong la tunjukkan ya.

1 comment:

Anonymous said...

babe .. congratulations on your blog!!

selamat menulis yeeee :D

anyway, yogainstructor tu ada junior aku di stf.

-z4sya-