Wednesday, March 13, 2013

Lets have flourless banana pancake for breakfast

Salam an hi allssss,

Adik2, kakak dan rakan2 semua dah breakfast? Makan ape harini...i'm sure perut kenyang hati pun senang boleh buat keje sampai petang...( wow it rhymes ..)

Sape yg follow instagram aku sure dh nyampah tgk aku post gambar pancake ni sebab dh selalu sgt... Hehehe ... Nk buat cemane dh mak suka nyah, sedap, so pantang ade pisang je mesti gedik nk buat..

Harini aku share resepi ..

Flour less banana pancake

Sebiji pisang ( aku pakai Dole)
Sebiji telur ayam
3 sudu besar instant oatmeal( already gaul ngan air panas)
Esen vanila skit
Baking powder secubit

Cara:
1. Lenyek pisang cam nk buat cekodok tu pastu campur ngan oat and gaul
2. Masuk telur, esen vanila and baking powder and gaul.
3. Semua dah sebati boleh la masak
4. Few drop of oil dlm non stick pan ( aku pakai pan yg kecik comel tu)..
Agak2 sebelah dah masak and bubble2 boleh la terbalikkan. Dah masak boleh la angkat.
5. Pastu boleh la sapu ngan peanut butter ke jem ke atau makan begitu saje pon sedap.

Please know that pancake ni mmg sangat le lembut sampai kan baby takde gigi pon boleh makan.. Hehe.. Maybe sebab tak pakai tepung kot.. So selamat mencuba..















No comments: