Sunday, March 10, 2013

Lets be the most loving mom for them

Salam and hi allsss,

How's your weekend.. Seronok kah? Kemanakah anda pergi jalan2 dan makan2 angin bersama yang tersayang?... Kalau tatau nk buat ape ce bawak family g tengok Rock Oooo... Pastu bg tau aku cite tu best tak?... Hehe

As for me nothing special happen today.. Kitorang duduk dirumah je the whole day...lepak2 tengok tv, makan2, jerit2 marah anak cam biase...

Ade sikit je la yg luar biase.. Tadi as I was putting Amal to sleep, baring ngan dia atas katil dlm bilik tiba2 dtg 2 budak bertuah Iman and Amani pon baring atas katil... Amani konon2 nk tido baring and ambik selimut.. Iman pulak seperti biasa suka rampas barang kat tangan amani, so dia tarik selimut tu... The two of them gaduh la berebut selimut and being a girl amani menjerit2 la... Aku ni dok la cakap elok2 ngan Iman, lepas selimut tu, lepas selimut tu, nanti Amal jaga... Takde.. Dia nk rebut jugak sampai sudahnye Amal terjaga nangis...

Aku tak boleh tahan geram lepuk la iman sebijik pastu angkat Amal bawak keluar.. Ayahnye yg dengar mula2 marah Iman juga...tapi lepas tu dia marah aku pulak sebab aku lepuk Iman.. In my defense it wasn't that hard.. Dia cakap that's not the point... Dia tak nak aku pukul Iman je kalau budak2 tu bergaduh... Kalau nk pukul sangat pukul dua2... Dia tak nak Iman terasa... Kalau tak sampai hati jangan pukul dua2.. Sabar je...katanya kalau Iman tu nakal sgt biar dia je yg pukul dan bukan aku..

I was like... What the... Is he implying that imma bad mother coz thats what i understand... Aku mula2 geram sgt sampai meleleh2 air mata tahan marah pastu tak nak tengok muka anak2 aku... Hellooo... Aku jaga anak2 aku hari2.. Aku jaga makan, pakai, berak, kencing, sakit diorang semua okay and because of this one incident dia nk kata aku jahat.. Geraammmm...

Terus masuk bilik dengan Amal kunci pintu pastu ambik baju customer lam almari and jahit manik... Eh boleh plak... Terapi okay jahit manik ni.. Buktinye tak lame pastu aku cool.. Soo cool pastu aku boleh keluar bilik g dapur and masak lunch for everybody... Nasi goreng je pun but still, i was okay after that...

So harini aku xde mood dah nk marah2 ... Aku biar je la budak2 tu nk jerit ke lompat ke bertumbuk ke bergaduh ke lantak.. Biar ayah dia je yg marah.. Harini mama layan manik je...

Sambil layan manik sempat gak layan internet ...Nampak tak gambar Iman kat tepi tu.. Umur dia masa tu lebih kurang macam umur Amal sekarang ni...9 bulan... Comel sangat kan... Aku sayang sangat dia mase tu... Dia la buah hati aku... Jangan kan pukul, jentik pon tidak... Tiap2 hari berat hati nak tinggal dia kat rumah babysitter bila g keje, kesian tgk muka dia kene tinggal, rasa tak boleh berenggang langsung...

Tapi sekarang dia dah 5 tahun, selalu sangat rasenye kene marah, kene jerit, kene lepuk... Padahal aku dah dapat ape yg aku nk... Dia dh ade depan mata aku setiap saat... Tak bersyukur ke aku.... Tak sayang lagi kah aku pada Iman....

Ya allah... Berilah aku kesabaran, kekuatan dan ketabahan.... Sesungguhnye tiada apa yg lebih berharga dalam hidup aku selain dari anak-anak ku... Hanya tuhan yg tahu aku sayangan anak-anak lebih dari nyawa aku sendiri....

Sekian.... ( sedih sgt.... Dan seperti mengiakan tuhan turunkan hujan )...



No comments: