Sunday, December 12, 2010

Lets see...

Lame tak update blog ni kan...Since the last time aku update gambar kat sini, a lot of things has happen.

Aku g Cameron Highland a week before Aidiladha aritu. Gemuknye aku sekarang kan..lengan cam batang pisang. Time ni dah 7 month pregnant, sangat teruja bila tau nak g Cameron sebab memang aku selalu ajak laki aku g, tapi ada je alasan. So weekend tu kitoang memang ada kat Ipoh, pagi2 laki aku ajak g Cameron, dengan pantas nye aku bersiap...hehe..teruja...

Tapi malangnye, on the way nak sampai ke Cameron tu aku dah mabuk ye....tak sangka pulak the journey gonna be that bad...last time aku pegi rasenye seronok je, aku tak ingat plak jalan yg sangat bersimpang siur tu...rasenye faktor mengandung 7 bulan la yg buat aku mabuk tak ingat...kepala berat gile, dalam hati asyik berkata " cepat la sampai "...memang rase nak muntah sangat2...Padahal orang lain relex je. Iman siap boleh tido lagi.

Finally bila sampai, aku dah tak larat nak jln sangat pon. Di tambah plak hujan renyai2...so kitorang just jalan2 kat pasar beli strawberry and madu yg aku idam2 sangat...pastu beli makanan2...Kat atas tu makan ape pon sedap kan. Maybe sebab sayur2 dia fresh agaknye, bila di goreng ke, di rebus ke, makan fresh ke, even minum teh pon semua sedap je...rase cam tak cukup2 je...(terliur plak bila teringat jagung rebus yg sgt manis tu...)

Kitorang tak tido sane pon, balik hari je. Laki aku kata dah tak syok dah bercuti kat cameron sekarang ni sebab dah jadi sgt crowded dengan kedai2 baru dan orang2 yg dtg shopping. Memang pon, seingat aku dulu tak crowded sgt cam tu. So kitorang balik and again, all the way back aku mabuk...what a trip..




Projek masak2 yg dah lame tak dibuat dengan alasan tak larat dan malas..tapi last week gighkan membuata semua dish ni sebab barang semua ada....dan semua dish di atas sgt la senang dibuat ya...sebab semuanya instant...kek kismis instant dalam kotak...5 minit siap utk di bakar...puding mix tinggal tambah air ngan perisa ja...5 minit siap utk sisejukkan.....sardin roll plak, aku dah siap buat bebanyak, roll sebuku besar roti and simpan lam fridge, bila nak makan, goreng sajek...


Budak kecik makan kek bersungguh2...


Ni pulak latest projek...projek manik la ape lagi..berlapis2 lengan baju ngan bawah baju dia ye..tah bila nak siap ni...hehe

Ok la...dak Iman ni dah bising dah mama tak layan dia...untill next time ye...bye

4 comments:

. said...

chup! masa ita peknen 7m (30th weeks) pun gi cameron, pastu naik atas mmg mabuk sampai muntah - hubby ckp muntah mcm alien sembur cermin kete dia.. kene check in sbb baju slua seme kene muntah pastu komplen kete busuk.. keji gak la sbb ita yg muntah pastuh ita komplen kete hubby busuk

otw turun pun muntah tp x mcm alien sbb muntah byk kali.. sampai PLUS sehat je blk.. must be the road la.. bengkang bengkok... kat PLUS dah stret so x mabuk sebuk makan.. selera byk..ahahah

eyda said...

yeke...memang ibu2 ngandung ni feeling g cameron gaknye ye...hehe...konon2 nak happy shopping makan angin sekali mabuk teruk la pulak..kesian kite...hehe

eyda said...

yeke...memang ibu2 ngandung ni feeling g cameron gaknye ye...hehe...konon2 nak happy shopping makan angin sekali mabuk teruk la pulak..kesian kite...hehe

zalinabasir said...

akak pun naik cameron masa sofia lima bln dlm perut...pun muntah gak naik n turun....x ble nak kata apa....fining kepala...