Tuesday, December 28, 2010

Lets Freakout

Minggu ni aku dah masuk 34 weeks pregnant. Due 11 Feb 2011. Terasa sgt lambat walaupun tinggal 45 hari je lagi (aku kira hari satu2 kat calender sebab lembab mencongak). Terasa tak sabar nak bersalin sebab dah malas nak berjalan terhegeh2 ngan perut besar ni sambil jawab soalan yg sama setiap hari " bila due?" (padahal diorang ni dah pernah tanye dah)...dan dengar komen yg same setiap hari, " besarnye perut you"...Arrgghhh...tarik nafaaaaasss...lepaaasss...releeexxx...

So rase2 nye paham tak kenape aku tak sabar2 je rasenye nak bersalin? hehe...but at the same time aku adalah agak freakout gak bila pikirkan nak beranak. Walau pun this is my second baby tapi masih jelas lagi memori2 ngeri mase gave birth to my first baby dulu. Sakitnye cemana tu aku ingat2 lupa tapi yg aku sure, saaannggggggggggaaaattttt saaakkkiiittttt....almaklumlah, aku bukannye orang ade2 nak bersalin pakai epidural bagai. Dapat bersalin kat hospital putrajaya tu pon dah cukup bersyukur sangat. Tapi nanti sakit cemane?..errkkkkk...

Ditambah pula mase g check up last 2 weeks Gynea kata baby aku dah 2 kg beratnye dan ade possibility dia akan jadi lebih kurang 4 kilo mase due nanti. Tak pon lebih kurang berat Iman dulu ( Iman mase lahir 3.68kg)...jenuh tu dekat sejam aku push....jadi dalam freakout2 ni aku selalu je terpikir, kalau boleh nanti aku nak ceaser je, tak nak bersalin normal la, takut la sakit lama2. Lagi pon org yg bersalin ceaser tu semua elok je aku tengok. Nak kata kalau ceaser lambat nak kurus sebab tak boleh bengkung, aku dulu bersalin normal pon makan setahun gak nak dapat berat asal. Nak kata kalau ceaser lepas bersalin nanti sakit, lambat baik, elok je aku tgk kawan2 yg ceaser tu abis pantang je dah boleh bawak baby jalan2 bagai....yg penting tak yah menahan sakit contraction 6 jam, susah2 nak push sejam, dan menahan sakit jahit2 yg ala2 ngilu ittew...tak termasuk complication uri lekat la, Dr kene keluarkan uri, sangat sakit okey(okey, cam dah seram skit sekarang)...tak nak bersalin normal....nak ceaser...nak ceaser...nak ceaseeeeeeeeer.......

Jadi persoalan nye sekarang....DR KAT SPITAL KERAJAAN TU BAGI KE KO SUKA2 HATI NAK CEASER NYAH?????....hehe.....

5 comments:

MK said...

hihihih..tak

Norazirawati said...

kalo baby ko 4 kilo dia suh ceaser kot... heheheee... kot2 nnti time ko beranak si ude keje kt hospitl putrajaya ker... ko ngendeng la kt dia mintak ceaser...hahaa!! (suka2 hati aku jek kan suh ko ngendeng kt dia.. apa hosptl putrajaya tu bapak aku punye ke????)

zalinabasir said...

sabar le cik adik oii...klu tuhan bagi normal...mestiada hikmahnye...lain anak..lain cara dia kluar...yg penting sebelum bersalin....minta maaf kat suami dulu walaupun x de salah ape-ape..minta dia doakan awak n baby selamat bersalin...dia pun boleh buat air selusuh sendiri klu nak....ini semua berdasarkan pngalaman akak...skrg ni....banyak kan baca Al Quran...yassin...lps solat doa supaya selamat melahirkan dan ibu n anak sihat dan normal...tp klu da doa nak ceaser jek...tuhan bg gak...klu dulu 2005 kosnya rm350 skrg mesti lbh kan...apa pun akak doakan eda n baby n family semua sihat dan bahagia...amin...

eyda said...

Zira: bila uda nak jadi dr lat putrajaya ni?

Long: salah ngan suami? banyak kot...wakakaka...tapi dia pon banyak salah jugak, tak mintak maap pon...nyampah...

zalinabasir said...

wei...jgn cam tu....semua org buat salah....akak pun ada...tp mintak maap lebih baik...klu x panjang umur cmn?....emmmm

ari tu mak dtg tgk amir sbb jatuh kat sekolah....bila nampak maya...dia teringat iman...asik cerita pasal iman jek...cian...dah call mak lum...