Tuesday, December 25, 2012

Lets enjoy the holiday.... NOT

Assalamualaikum and hello you all...

Selamat hari Natal pada yg menyambutnye... Pada yg lain2.. Selamat bercuti2 on public holiday.. Wah2 kemain cuti 4 hari ( sape yg amik cuti hari isnin la).. Syok la boleh g bercuti ngan anak2 since it is still school holiday kan.. For me, not so seronok, sadly, sebab cuti panjang dok rumah sajork and to make things worst anak2 plak demam..arrghhhh

Well sebenarnya sakit hati bila memikirkan tapi nk cerita jugak since this blog dh mcm diary aku.. Esok2 bila baca balik boleh flashback... Hehe.. Alkisah makcik aku dah arrange percutian utk family semua kat Tanjung Bidara Melaka, penginapan dia siap sponser lagi, tinggal bawak badan je, 3 hari 2 malam from 23-25 dec.. Tapi laki aku bleh plak tak nk g, dia nak balik Ipoh kg dia yg tercinta tu sbb nk jumpa bestfrend... Hadoi.. Takpe akak sabar je, ikut je la. Sekali besfren x jadi balik kg sebab kereta dia rosak, yeayy.. Kesian to his besfren tapi good news to me sebab now we can go join my family vacation at melaka.. Emmm not really...

22, saturday, tak g mane dok rumah je sebab tunggu besfren decide nk balik ke tak and finally confirm keretanya rosak..

23, sunday tu pagi2 boleh g jalan2 Pavilion lagi, takde cari ape pon, saje2 jalan. Takpe sabo je, ikut g Pavi, as always aku serbu the Loaf yg by d way renovation dh siap and aku x suka layout yg baru sebab area utk roti sgt sikit thus choices roti2 pon makin kurang and x semeriah dulu. Still aku spend sampai 34 hengget... Hehe sep baik boleh redeem point dpt deduct 20.

Okay, balik Pavi dok rumah saje tapi dah start google2 jalan nk ke resort kat tg bidara tu. Hati berbunga dah. Tapi still x gerak jugak and tak bg signal suruh packing. Bila petang semua tangkap tido. Adoiiiii.. Hati meronta2 nak ajak semua gerak.. Sabar, alih tumpuan dgn menjahit..sekali malam tu Iman cakap badan dia panas.. Betul.. Dia demam... Laki aku pon trus " nak berjalan ape camni Iman demam".... Arrggghhh... Ape ni... Mula2 cam geram kat Iman sebab apsal kau demam takde time lain ke ko nak demam padahal kau yg selalu cakap nk jumpa atuk mak ni dah ade peluang apsal kau demam plak....camtu.. Tapi bila dah tarik nafas panjang terus sedar dari meroyan cepat2 ambik ubat. Hopefuly esok tak demam dah.

24hb, ahad, Iman bangun tido menangis sebab badan dia panas and to make things even worst then it already is, badan Amal pon panas. Again I was like apsal la budak ni tak pernah pernah demam tiba2 mase ni la kau nak demam sejak lahir kau sihat walafiat je apsal tiba hari ni la nk berjangkit demam ni... Laki aku ckp lgi" sy ingat pagi ni nk gerak g melaka tapi dah budak2 ni demam"... Okay statement tu buat air mata aku menitik ( tapi tak sape nampak)... Bcos it means that its decided, final, we are not going. Masuk bilik baring atas katil diam2 sorang2 cari ketenangan.. Pastu keluar g ambik ubat bagi anak2 makan...

Aku bukan robot tapi aku kene jadi macam robot. There's no UH ISH AH NO can come from my mount.. Aku tak boleh marah2 merungut2 dgn laki aku sebabb nnti bende kecik jadi besar sebesar planet matahari.. Itu superpower laki aku.. So if he said yes mean yes, if no means no, I can suggest but decision 100% his... Superpower aku pulak ialah sabar... Ni yg aku sedar and practise after 5 years of marriage... Adekah sampai aku mati aku kene jadi ala robot? ... I guess just have to wait and see dont I...

So today, 25, public holiday, aku stay kat rumah with two boys yg demam laki aku keluar ngan Amani ke Md Valley beli barang dapur kat Jusco. Best kan boleh jalan2 dgn anak sorang.

So, how do you guys enjoying YOUR holiday?...

2 comments:

MK said...

bagus pe superpower sabar. tak semua org ade power tu.

sian ko dek. tp mcm biasalah kan...akak boleh bagi komen yang realistik sajork..hehe.. komen yg bombastik takleh tulis black & white. bahaya.... kiki

eyda said...

Ini pun x cukup power la sebab tu hilang sabar lepas lam blog ni... Hehe...