Thursday, February 17, 2011

Lets talk about day 15

Haloo...

Hari ni masuk hari ke 15 umur anakku Amani which also mean hari ke 15 aku berpantang and to be honest, aku dah mula malas berpantang, dah mula mengelat dan dah mula bukak peti ais cari air sejuk...hehe..I know, aku tak sepatutnye menjadikan keadaan cuaca yg sgt panas di rumah ni sebagai alasan utk aku buat camtu but I just can't help it okey. Anyway, aku tak curik2 minum pun, aku minum depan mak aku segelas air sejuk and dia biar je, sebab hari memang sgt panas. Tapi the next 2 glasses aku curik2 minum..hehe

Anyway, this weekend aku dah balik KL, to my home sweet home. Tak sabar rasenye. Not that i hate being here in my hometown, tapi bila tinggal rumah lame2 sgt ni memang akan terase la sgt kerinduan dgn rumah sendiri, kalau tak takde la org kata "there's no place like home" kan. Aku pun walau pun still tak habis berpantang, dah agak sihat and insyallah boleh jaga diri. Amani pun jenis tak banyak ragam. Dia akan meragam kalau nak susu and berak je, kengkadang kalau berak pun dia boleh selambe tido. Malam pun dia terjaga 2-3 kali utk menyusu, pastu dia tido. Hopefully bila balik KL nanti dia maintain la jadi budak baik camtu, senang mama nak jaga..hehe.

Esok petang lepas keje sampai lah laki aku ke sini and on saturday after asar kitorang gerak la ke KL. After taht bermula la sesi berpantang yang yang yuk aku kat rumah sendiri. hehe. Tapi on weekdays Iman akan dihantar ke rumah babysitter as usual la. Bila pikir2 kesian jugak kat dia, tapi nak buat cemane, dia sgt la ligat tak reti dok diam, aku takut tak boleh nak handle. Kat kg ni ade atok2 nye and pakcik makcik nye nak kejar dia and dukung dia. Kalau tinggal aku sorang nanti tak dapat la nak kejar dia dlm keadaan masih berpantang ni.

Lagi satu yg aku tak sabar ialah tak sabar nak KURUS. Pasni nak buat jurnal kurus la kat sini..hehe

2 comments:

Norazirawati said...

yeay!! dh ada geng nk kurus!! heheheee... nnt aku dgn aretha akan rajin2 ke bkt jalil teman kn ko dgn amani.. aretha nk ajar amani nyanyi derrengg derrengg.. hahaa!

MK said...

welcome home!!! habaq dgn aretha, kalau nak mandi pool calling-calling lah ok..nanti org block e turun.