Monday, September 27, 2010

Lets bermalas2 at home

Hi alls,

Harini i'm not working because this morning I went to see my gynea. Awal aku sampai Az-zahrah, kul 8.30pg dah sampai tapi ada orang yang lagi awal dari aku ye..sudahnye kul 11pagi baru aku dapat jumpa gynea. Anak aku pon dah merengse sgt sebab dia dah kebosanan yg amat, puas dah dia tawaf kat klinik gynea tu, akhirnye laki aku bawak dia g jalan2. Maka aku pon masuk jumpa gynea tanpa ditemani suami aku tengok scan tu, sedihnye (mengade).

Docter scan punye scan, pembesaran semua okey, tiba-tiba docter berkata:

" genital tak berapa clear tapi kalau nak ikut kan garis ni....( kenape ade garis, tiba2 aku berfikir....adekah garis itu maksudnye bebird?)...ni ha garis ni nampakkan, insyaallah most probably perempuan"...itu le katanye...perempuan...PEREMPUAN....hehehe.


Aku suke..rase cam nak lompat2 gumbira tapi control macho sebab karang orang kata mak buyong ni tak padan ngan perut besar ade hati nak melompat pulak.... since aku dah ade boy kan, mesti le aku nak girl pulak...tapi takut nak mengharap2 sgt sebab tadi pon tak berape clear....so next month aku buat apointment untuk detail scan pulak...boleh le confirm then....Pastu kalau confirm leh le aku beli baju color pink ngan gambo butterfly and bunga2...hehe...Tapi kalau jadi cam kes Mak Kintan ( dia baru je sms aku kate jalan jam, sebab selalunye aku balik ngan dia, tapi aku lupe nak inform dia awal2 yang aku cuti, semua gara2 kealpaan ini, ampun MK,hehe) aku redha je. Kadang2 mesin scan ni pon bukan betol sgt, ciptaan manusia kan, nampak girl, sekali keluar boy gak katanya,aku redha je...janji sihat walafiat....

So balik umah aku cube try test P1 Wimax ni ha (pinjam kawan aku punye, patut weekend haritu aku try tapi busy g open house, hehe)...Digi ngan Maxis broadband memang dah takde harapan untuk dipakai di rumah aku yg tingkat 11 ni...confuse aku, adekah pemancar deorang cover rumah rendah2 sajork...takde line langsung okey....Sekali try wimax ni okey le plak...adekah kerana kawan aku pakai plan yang mahal, 90 hengget sebulan maka kerana itulah internet menjadi laju ( aku nye Digi tu murah je 38 hengget je, maxis tu kawan aku punye pon same gak)...tapi rasenye tidak...sebab Digi tu pakai kat office aku laju je, pakai kat muar pon laju...memang area rumah aku ni Digi tak suke rasenye...Mampos la korang...aku blacklist dah Digi....

Jadi since Wimax ni boleh pakai, dan since aku cuti (MC sebenarnye) make aku pon pakai la internet ni sungguh2....Plan asal patutnye aku nak try resepi puding roti aku jumpa lam majalah mingguan wanita, sebab pastu aku nak buat batch banyak utk dibawa ke office this wednesday, ade potluck gittew....tapi sampai sekarang tak mula2 lagi project puding roti aku itew..macam kan susah sgt..padahal senang yg amat....hehe...ini lah yang terjadi apabila kite telah dialpakan oleh hiburan duniawi seperti internet ini ye9 tak tau nape ayat aku ala2 sgt, mungkin sebab dah lame tak blogging so aku jadi bengong)....

Tapi tuhan itu maha adil ye...kealpaan aku kejap2 diganggu oleh seorang budak kecik yang saje2 buat tak paham bila aku cakap " jangan kacau la"...dia tetap kacau juga tanpa henti dan jemu...lagi best bila dia bagi kata kunci yang aku tak boleh abai dan confirm akan mengalah...."mama yak usyuk ni"...dengan kata lain " mama, berak busuk ni"...sambil merapatkan bontot busuk itu pada aku....terus aku serender and bangun bawak dia g bilik air....


Ini dia budak kecik itu sewaktu dia belum 2 tahun, gambar lame tapi nak letak jugak sebab terjumpa, dan gambar ala2 comel gituw( atau dgn kata lain, aku masik kurus):-
Budak kecik ini sangat hebat ye, kerana walau pun badan nye kecik sebab makan sedikit, kejap nak makan kejap tak nak, selera nye ala2 je TETAPI metabolisma badan yang kecik dan keding itu sangat tinggi ye kerana setiap hari without fail dia akan membuang at least sekali, kadang2 2 kali sehari. Dari mana datangnye hasil buangan dia tu aku pon confuse sebab makan takde le banyak pon. Pasal tu le badan tak naik2 agaknye, kurus jek....

Sekarang ni budak kecik itu sedang duduk kat lantai kat sebelah aku main patung camel dia sambil cakap "mak ayyam...mak ayyam"...kenape dia kata mak ayam aku pon tak tau....hehe....

OK..nak g mandikan budak kecik, pastu nak try resepi puding roti....bye2...

2 comments:

Anonymous said...

wow, update yg sgt terperinci... hehehe

welkam bek, lon time no hear.

eyda said...

hehe..dah lame tak blogging...just go with the flow, tetibe jadik terperinci plak...

hi kak, thank you for welcoming me back ye..hehe