Monday, July 5, 2010

Lets talk about nothing

Hi All.....(cam ramai plak, padahal ntah ade tah tak lagi orang yg bace blog aku ni, name pon lame tak update cam blog terbegkalai, tapi ketahui la, niat itu ade ye, cuma peluang je takde utk update selalu cam dulu)
Actually aku nak cakap Lets Sembang Kosong, tapi tak sure plak in english cemane nak translate...Lets zero chat ?...lemah sunnguh...pastu malas nak pikir pun iye....so belasah saje ye, janji rock(ade ke lagi orang cakap camtu sekarang, tetibe aku terase tua dan season)...
Actually takde specific topic yang nak aku bebelkan dalam ni, tapi since ade peluang laptop kat atas meja member kat sebelah aku, aku belasah saje, rezeki jgn ditolak...apetah lagi perut pon dah kenyang sebab before lunch time tadi aku dgn rase tidak bersalah telah pergi ke secret resepi beli kek (mak teringin ngah), kenyang sudah...so time orang g lunch kite lepak kat office la minding my own blog...niat nak g Medan mara amik baju yg aku tempah haritu, dah siap dah baju raya aku, padahal raya lagi 2 bulan, adekah terlalu awal...harap2 by the time raye nanti masih muat lah baju ittew, kalau tidak aku makan hati ye (tak ketinggalan makan ketupan, lemang, rendang, lontong, almond london dan tart nenas).....
Aku tempah 2 pasang baju kurung moden, perasan cam kalau pakai baju ade cutting lawa la konon, asyik pakai baju kurung jek, tak sedar cutting dah ala2 jek sekarang, tapi takpe, niat aku suci untuk melaram di hari mulia, hari raya...satu baju tu kain shiffon background hitam ade corak butterfly warna brown2 terbang2 sangat cantik sekali aku rase, aku beli kain tu dah setahun lepas ye,konon2 nak tunggu kurus baru nak tempah...wakakaka......sangat angan2 ye puan2.....oh, kainnye plak satin warna brownish2, nak matching ngan butterfly la.....lagi sepasang kain ape tak sure adik zira beli kat Indonesia...kat mane eh zira, jakarta ke...anyway, sgt cantik kain tu, warna hitam gak pastu ade corak sulaman bunga2 pink timbul2 melengkar kat depan baju tu dari atas sampai bawah....kain plak warna pink.....wow...boleh bayangkan tak...hehe...kalau tak boleh bayangkan korang carik zira ye, sebab dia sekarang jual kain2 dari indon...menjadi peniaga kain yang berjaya gitu....amin....motif dua2 warna hitam?...senang nak matching ngan laki aku, dah kata dia men in blak...memanjang hitam je baju dia....
Niatnye buat baju awal2 ni boleh la aku tambah manik kat baju aku, buat baju sendiri awal2 pastu bila nak raye nanti boleh siapkan baju orang, tapi bila baju dah siap cam malas lak nak g jalan tar nun...insyallah dalam minggu ni aku g la, tak pun this weekend..lagi pun pening2 aku pon dah kurang....sejak kebelakangan ni kepala aku asyik le pening dan bengokng2 gitu ye, so bila tengok manik bulat2 tu cam nak muntah plak...tapi since semalam simptom tu dah mula hilang so i'm back to my beeding project le pasni....ade 2 baju dalam almari tu tak start lagi....tapi sip baik due datenye raye ye...so masih banyak mase....
tiba2 akunye sembang kosong jadik sembang pasal raye plak kan....bestnye raye...dah terngiang2 dah lagu Saloma "dam dam dum, bunyi mercun......"....tak sabo nak raye la.....
Puase dah habis ganti ke korang?????......#$@*&%$#%$^%$

No comments: