Monday, June 15, 2009

lets talk about Malaysia Boleh

Famili aku sampai lam 1.30ptg camtu, lambat jugak ye, padahal kul 10pg dah sampai KL tapi diorang g jalan2 dulu, boleh gitu,hehehe..so tengahari tu aku masak nasi ayam( menu yang senang, tak yah bebanyak lauk, dasar pemalas kan aku), tapi tak sompat aku nak snap2 gambar. Tapi sebenarnye kalau sempat pun tak nak aku amik gambar, sebab aku tak pandai sgt pun buat, rupa dan raenye ala2 jek..dan yang kelakonye rumah aku takde lada merah, cemane aku nak buat sos nasi ayam? sudahnye aku buat sambal kicap,janji pedas,,hehehe...bapak aku ade pedas2 dia laju je belasah...
Malam plak menu nye spageti sardin dan dessert puding longan. Tapi tak yah la resepi ye tak, setakat spageti tu, zaman sekarang ni semua orang dah pandai buat spageti. Pendek kata sape ntah aku terbaca kat blog mane ntah, lupa, menurutnya kalau g open house time raye tu, boleh kata kebanyakkan rumah mesti ade spageti, orang mesia sekarang dah terrer makan makanan orang Itali gitu, Malaysia Boleh le katakan...hehehe..

Tapi diorang tido semalam je rumah aku, hari ahad pagi lepas breakfast semua dah siap2 nak gerak g kenduri kawin sedara mak aku kat kuala selangor ( aku tak ikut, cam jauh je aku rase, letih). Yang paling seronok bila ramai2 camni adelah sape? mesti la Iman sebab ramai orang nak layan dia, semua nak dukung dia..hehe..dia pun good boy, tak takut orang, asyik senyum je keje dia, org pun suka la nak pegang dia.

Tapi yang kelakarnye si kecik tu, orang2 tua tengah tgk tv cerita pink panter 2 , sekali part kelakar dia pun boleh gelak sekali, macam paham je, beria2 dia gelak, siap tepuk2 peha..sudahnye semua orang pun gelak, bukan sebab cerita tu, sebab kelako tengok dia...hehehe

Pastu parent aku nak balik elok la plak dia melepek ngen bapak aku, manja sungguh cucu atuk yg sorang ni, tak nak lepas ok, ngan aku pun dia buat tak heran je, sebab ape?sebab pasni takde dah orang nak dukung dia 24 jam...muahahaha
"atukkk, mama tak nak dukung imaaannnnn"....

No comments: